Wickie Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Bruk Mike Sanders fett og Fluid Film. Bra antirust produkter. Det beste for å ta vare på bilen: Garasje med konstant +20C og max. 30% luftfuktighet (luftavfukter) og aldri kjøre med den:). I hvertfall ikke i salt!:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Ser ikke helt problemet med å kjøre etter service intervallene på nye biler i dag, feks vi har på taxier på jobb som er gått 300 000 og opptil 600 000 og de har fulgt intervallene som er 20 eller 25 000km og kanskje gjerne gått 3000 over også og de motoren har ikke en u lyd.. Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Ser ikke helt problemet med å kjøre etter service intervallene på nye biler i dag, feks vi har på taxier på jobb som er gått 300 000 og opptil 600 000 og de har fulgt intervallene som er 20 eller 25 000km og kanskje gjerne gått 3000 over også og de motoren har ikke en u lyd.. Taxier er vel kanskje de som best tåler å kjøre langt på oljeskift. De motorene er mer varme enn kalde og har gode vilkår. Men jeg regner med at man kontrollerer oljenivået ganske ofte? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Egentlig så synes jeg det er sånn passe uviktig med oljeskift på vanlige bruks biler. Kjøper du ny bil, selger du den uansett lenge før motoren går til faens. Kjøper du brukt bil, så er det ingen garanti for at den ikke har fått samme behandlingen... Ved normal bruk og vedlikehold vil resten av bilen uansett slites raskere ut enn motoren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Egentlig så synes jeg det er sånn passe uviktig med oljeskift på vanlige bruks biler. Kjøper du ny bil, selger du den uansett lenge før motoren går til faens. Kjøper du brukt bil, så er det ingen garanti for at den ikke har fått samme behandlingen... Ved normal bruk og vedlikehold vil resten av bilen uansett slites raskere ut enn motoren. Tar du ikke i betraktning den indre ro og lykke det gir å bytte olje hyppigere enn foreskrevet da sliten? Det har jo en verdi i seg selv. Dessuten kan det gi en gevinst ved salg dersom det er godt nok dokumentert. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.