panteeera Skrevet Desember 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2010 Hei! Jeg lurer på om det er noen andre forskjeller på 8v og 16v utenom antall ventiler? passer toppen fra 16v rett over? Jeg lurer også på hvor mye effekt det er mulig å få registrert en 900 med, og hva som må gjøres for å få den godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lenepostei Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Jeg mener du ikke får registrert en OG900 med mer enn 180 hk? Er ikke helt sikker på om dette er sant, men er ihvertfall det jeg har hørt :) Jeg er heller ikke sikker på om det er samme blokken på de, men du kan alltids spør på http://forum.saabturboclub.net/ :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 Gammel tråd. Men til referanse så kan jeg nevne at 185hk er det meste man får godkjent en Saab 900 opptil 1993 med. Dette har jeg sett i godkjenningsbrev fra Statens veivesen. Det er såpass store forskjeller på 8v og 16v motorer at det ikke er hensiktsmessig å bare "sette" på en topp. Mye er likt, men men motoren må ombygges mtp. register og stempler. Så det er ikke bolt-on selv om blokka er mer eller mindre lik etter det jeg vet. Men noe som kan være kjekt å vite er at et knippe 9000 topper passer på 900 motorer. Noe som er greit siden 900 16v topper begynner å bli sjeldne. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg