dirtstain Skrevet Desember 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 var ute å kjørte litt hardt med audi'n i stad, så etter en del kjøring så fikk jeg en helt jævlig turbo lægg. høres nesten ut som resirk ventilen ikke har lukket seg i noen sekunder før den begynner å lade. så når jeg åpnet panseret ser jeg at manifold og turbo er rødglødende.. kan varmeutvikling være grunn til mye lægg??? er en audi a4 1,8tq med borgwarner ko3s turbo og forge007 resirk ventil. chippet.... Siter '98 Audi A4 1.8T quattro'08 Honda VFR800 VTEC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Desember 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 (endret) Normalt at turboen er litt rødglødene vist du har kjørt hardt en stund da:),men tenker jo selfølgelig på catalysatoren vis du har det.Er den tett,så blir turboen rødglødene på no time og den ryker ganske kjapt.Får og veldig mye turbo lagg.Er det noe forskjell på lyden bak,kommer det like mye eksos ut??.Berre en tanke da:).Den forge ventilen har vel et stempel,som må smøres med gris eller lignenede.Kan og være stempelet som er tregt,som gjør at ikkje den lukker kjapt nok.Da overstresser du turboen,og den blir veldig varm.Ville sjekket om den vandrer som den ska.Sjekk og over vacum slangen til ventilen:) var ute å kjørte litt hardt med audi'n i stad, så etter en del kjøring så fikk jeg en helt jævlig turbo lægg.høres nesten ut som resirk ventilen ikke har lukket seg i noen sekunder før den begynner å lade. så når jeg åpnet panseret ser jeg at manifold og turbo er rødglødende.. kan varmeutvikling være grunn til mye lægg??? er en audi a4 1,8tq med borgwarner ko3s turbo og forge007 resirk ventil. chippet.... Endret Desember 18, 2010 av v70 R Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Desember 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2010 Kan være katalysator ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2010 er jo mange muligheter her sånn egentli da :) da eg sliter med rød turbo etter noe herjing på snø føret, og eg har noe større turbo, kjøler i front, større dyser, ingen katt og 2,5" eksos hele veien.. det til sier noe mere kjøling en din :) og siden du har "liten" turbo og har chippa den så den må spinne enda mere + at eg rekna med du har catten enda? :) så blir det mye varme der, og om du ikkje merker noe på vanlig kjøring så er ikkje katten tett, da ville den gått dass :) ingen fasit, bare mine erfaringer med min bil og kammerater sine biler :) da de som er chippet med org tubo blir fortere rød en min.. .:) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtstain Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 takker for gode tips, skal da jeg kommer hjem fra ferie ta en titt på ventilen og håper det er bare den som er treg.. hvis ikke går vel turen videre til cat'en evt. bytte til test pipe.. ;) Siter '98 Audi A4 1.8T quattro'08 Honda VFR800 VTEC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtstain Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 Normalt at turboen er litt rødglødene vist du har kjørt hardt en stund da:),men tenker jo selfølgelig på catalysatoren vis du har det.Er den tett,så blir turboen rødglødene på no time og den ryker ganske kjapt.Får og veldig mye turbo lagg.Er det noe forskjell på lyden bak,kommer det like mye eksos ut??.Berre en tanke da:).Den forge ventilen har vel et stempel,som må smøres med gris eller lignenede.Kan og være stempelet som er tregt,som gjør at ikkje den lukker kjapt nok.Da overstresser du turboen,og den blir veldig varm.Ville sjekket om den vandrer som den ska.Sjekk og over vacum slangen til ventilen:) kan ikke høre/se noe vesentlig forskjell fra eksos nei.. tar en titt på ventilen og håper problemet/løsningen ligger der.. Siter '98 Audi A4 1.8T quattro'08 Honda VFR800 VTEC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg