rogkro1 Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Hei! Kjøpte meg ein Audi A4 for nokon mnd si. Den er ikkje kjørt lenger enn 160000 km, den er lettare modifisert, og har fulgt service hefte siden den var ny. Fekk med kviteringer på alt som var kjøpt og gjort. Den har hatt ein feil på eu godkjenningene siden den var ny, det var parkeringslysa. Det er alt. Så den er i forholdsvis god stand. Eg var ute å kjørte ein dag, og merka det kom ventiltikking. Stoppa på nærmeste bensinstasjon og sjekka dette. Kjøpte ny olje, fylde på slik att eg kom meg heim(full syntetisk). Eg reiste på jobb, bilen blei sett på verkstad, og det viste seg att oljereturen var sprukket. Det vart fiksa, men ventiltikkinga kjem fortsatt når bilen har stått på tomgang ei stond, og er der til eg har kjørt litt. Det var nokon som meinte det var tynn olje og att det blei lavt oljetrykk då, kan dette stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Høres helt riktig ut at ventiltikkingen kan komme av for tynn olje, vet du hvilken olje de har brukt på verkstedet? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogkro1 Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Det blei fylt på 0W-40 Mobil olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 den er alt for tynn :) etter min mening da :) eg kjører 15W-50 på min, (mobil 1) og den sliter ikkje med ventil tikking med den olja :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogkro1 Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Det er den olja den er kjørt med tidlegare. Har vore å kjøpt den i dag, og skal skifte olje og filter i morgon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg