Johnny1985 Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Heisann... Gikk for 2 mnd siden til innkjøp av "ny" familiebil i form av en 2000 modell Volvo v70. Merket etter cirka en ukes tid at girkassen "smeller" i gir når den settes i drive. det skjer også enkelte ganger under stopping og starting i lyskryss, rundkjøringer etc. Det er en såppas kraftig smell at hele bilen rykker ganske voldsomt. Det bør kanskje også nevnes at bilen har gått cirka 222.000... Har vært i kontakt med merkeverksted om saken, men har rett og slett ikke hatt tid til å fått det sjekket... Noen som kan skinne litt lys over saken? begynner å bli litt småsvett med tanke på girkasse-ras...:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Aller første du bør gjøre er å bytte olje og filter på kassen. Dette kan kanskje hjelpe! Spørsmål; Hvor høy tomgang har du? Ligger tomgangen på over 1000 og man setter den i D vil det smelle litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny1985 Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 D høres fornufti ut ja :) Tomgangen er jeg søren ikke sikker på. Får tenke over d neste gang jeg bruker bilen. Er samboern som bruker den til vanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_v70T Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 hei jeg også hadde noe av det samme . men fant ut at det var girkasse og motor festene som var ødelagt byttet di å vips så var den normal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suzuki er 50 Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 kjøpte en v70 med di samme problemene!greit og vite!fikk bilen så billig pga den feilen!gått kjempe langt da bilen har gått som taxi!tenkte på at det var motorfester!ikke rukket og sett så nøye på bilen enda da jeg jobber endel om dagene og har en annen v70 jeg bruker i det daglige:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg