Gå til innhold

Min Omega B 2,5TD:)

Ranger emnet


vectra93

Anbefalte innlegg

Da har eg endelig blitt eier av ein Opel med RWD, valget falt på Omega B pga god komfort og så er dei litt nyere og ser ikkje så verst ut:)

 

Bilen er ein 1997 mod Omega B stv med 2,5TD motor, går heilt greit til og være bruksbil. Kunne tenkt meg litt meir effekt, men våger ikkje og chippe da det er automatkasse...

 

Litt info om bilen:

Sportskinnseter, strøkne framme og bak!:)

frontlippe og sideskjørt er det på det, steinmetz grill, diodebaklykter, delight frontlykter(blir sannsynligvis skiftet ut med angeleyes)

Sommerfelgene er 8,5x17" og 10x17" Brock b1, pulverlakkert i sommer:)

 

Har tatt og lakket vinterfelgene til den no, videre planer er og skifte frontlykter, kanskje øyelokk, bytte bakfanger, kanskje noe heftigere stereo...

 

Noen bilder av bilen:

IMG_9016.jpg

1369981_l.jpg

 

Fått på vinterfelgene med nye piggdekk:

IMG_0362.jpg

 

Bilde av omegaen og vectraen som er parkert for vinteren:)

IMG_0366.jpg

Endret av vectra93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var utrolig fin! HVor mye måtte du gi for herligheten?

 

Forresten så kan du fint chippe denne, "bare" å bytte til AR35 automat. (Den som sitter i MV6). Gjorde det samme selv på min. Du kan få disse girkassene for alt fra 1000-6000 kr, men til gjengjeld er det en mye bedre kasse som tåler mye mer.

 

Har samme bil som deg og min ble en helt annen bil når jeg satt i AR35

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at du kan si at den kassa tåler chip. Ryker som fluer dem også. Tok og chippa en med sånn automatkasse. Tok 1 t for den slurra.. Generelt automat fra opel tåler ikke chip.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var utrolig fin! HVor mye måtte du gi for herligheten?

 

Forresten så kan du fint chippe denne, "bare" å bytte til AR35 automat. (Den som sitter i MV6). Gjorde det samme selv på min. Du kan få disse girkassene for alt fra 1000-6000 kr, men til gjengjeld er det en mye bedre kasse som tåler mye mer.

 

Har samme bil som deg og min ble en helt annen bil når jeg satt i AR35

 

Tusen takk for det:)

Fikk den billig (55k)da eg kjøpte den av bror min, har ein avtale om at han kan låne den når han vil mens eg er ute offshore på jobb, samt så måtte eg kjøpe nye piggdekk(4k) å så trenger den ein ny tectylbehandling. blir et par tusen kr der og...

 

Ok, trur ikkje eg tar meg bryet med og bytte kasse og så chippe, har høyrt så mye forskjellig om kassene:P

Om motoren skulle ryke eingang mens eg har den så frister det med C20LET:)

 

Litt merkelig at du kan si at den kassa tåler chip. Ryker som fluer dem også. Tok og chippa en med sånn automatkasse. Tok 1 t for den slurra.. Generelt automat fra opel tåler ikke chip.

 

Ja er det eg har høyrt ifra folk eg kjenne og ifra andre medlemmer på OMC forumet. Derfor så holder eg meg unna chipping:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at du kan si at den kassa tåler chip. Ryker som fluer dem også. Tok og chippa en med sånn automatkasse. Tok 1 t for den slurra.. Generelt automat fra opel tåler ikke chip.

 

Jeg snakker ikke om kassa han har, men AR35-kassa fra MV6.. På Omegaowners-forumet så er det haugevis med folk som kjører chip på denne og det funker fett.

 

Hvis du mener AR25-kassa så er jeg enig, den tåler ikke en dritt. Men bytter du til MV6-kassa så skal den FINT tåle chip.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om den du har :)

 

Du kan jo tenkte deg selv med ett moment på ca 400nm + - da.. Og når mv6 har 270 orginalt. Sliter jo med manuel kasser også. Og dem tåler en del mer enn automat.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om den du har :)

 

Du kan jo tenkte deg selv med ett moment på ca 400nm + - da.. Og når mv6 har 270 orginalt. Sliter jo med manuel kasser også. Og dem tåler en del mer enn automat.

 

 

Joda, men man skal vel gjøre en god del mer enn bare chip for å få 400nm i denne bilen, har vel originalt 250nm.

 

Men en chip får man kanskje 300-330nm og dette er jo innenfor hva MV6-kassa tåler.

 

Det er klart, skal man trimme sånn som du gjør så er det klart kassa får slite, hehe..

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en fin omega td du hadde!

 

Takk for det:)

 

Nydeli vogn du har kjøpt deg:-)

 

Tusen takk for det:)

 

Nydelige Omega dette :) Sett an mye på treff++ Denne dieselen e vell litt raskere respons på denne enn en vanlig diesel? :)

 

Tusen takk:)

superstreet treff du har sett den på?

dukker nok opp på fleire treff framover:)

 

Tja, har ikkje kjørt bil med vanlig diesel, men responsen er grei den, men aksen kunne godt vært bedre...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, super street :) Hette jo ThomasEK der inne o ;) hehe..

 

Du får jo bare chippe å skru opp turbo+dieseltrykk ennå mer :P så ska du se noe så aksa :P hehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, super street :) Hette jo ThomasEK der inne o ;) hehe..

 

Du får jo bare chippe å skru opp turbo+dieseltrykk ennå mer :P så ska du se noe så aksa :P hehe

 

 

Åja, hehe:)

 

Har skrudd opp trykket litt og har sett i powerboks, men om den boksen har så mye og si tviler eg på igrunn:P

Men får se hva som skjer, mesteparten av pengene eg tjener går i den andre bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår