Gå til innhold

Forslag til å få ut stempelet i bremsecalipper?

Ranger emnet


Hypnagogia

Anbefalte innlegg

En kompis fikk ikke godkjent bilen på EU grunnet ingen bremseeffekt på en side bak. Etter å ha tittet på den fant jeg ut at skiven var heldekket med lett overflaterust og tenkte som så at de kan jo ikke sylinderet i calipperen gjøre noen særlig til jobb.

 

Forsøkte å bløde den for å se om det gjorde noe, nei det gjorde det ikke, men det kom ut MYE luft før det kom noe olje.

 

Problemet har så vidt jeg har fått oppplyst vært lenge, kanskje til og med et par år eller tilnærmet.

 

Problemet nå er at stempelet sitter som f*** fast, har forsøkt forsiktig med varme, en masse WD-40 over flere døgn og etterhvert ble det å fylle den med WD-40. Forsøker å få det ut for å få rengjort og pusset det litt.

 

Stempelet står langt inne så ikke la deg lure av bildet, vinkelen får det til å se ut som at den fine gropen er godt tilgjengelig, noe den ikke er da den ligger lavere en kanten på calipperhuset.

 

img1408b.jpg

 

Har forsøkt å få tak på to sider samtidig for å presse inn/opp men det er som å dra opp en spiker med en tannpirker og skal jo forsøke å ikke vandalisere den.

 

Og jada, jeg er klar over at det er helt klart enklere å bare bytte hele greia. Men vi forsøker det som er mulig for å unngå dette. Det er en calipper til en Honda S2000.

 

Noen med gode forslag å teste ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettpresse funker fjell.

Den tanken har streifet meg også, men har vært litt skeptisk på grunn av at det er relativt mye stæsj inne i calipperen blant annet på grunn av håndbrekksmekanismen så har vært litt i tvil om hvordan dette takler presset.

 

Er noen bil typer/modeller som har skru inn/ut caliper bak. Så se om du får skrudd ut stempelet.

Ja det er jeg klar over og hang meg litt opp i dette "krysset" på stempelet så spente den opp og hadde en alustykke liggende som gikk perfekt nedi sporet, forsøkte å vri på denne uten at det var særlig suksess.

 

rearbrake.png

 

Noen som ut fra tegningen kan bekrefte/avkrefte om det skrus eller presses ut??

 

Er en del gjengede elementer i calipperen, men leste på et forum at stempelet finjusteres med dette (men presses ut for å få hele ut) så er litt forvirra her...

Endret av Hypnagogia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår