Gå til innhold

DanielFJørgensen's nye 01 Vw Passat 1,8t Prosjekt!

Ranger emnet


DanielFJørgensen

Anbefalte innlegg

Hehe, sorry, jeg sovna i natt mens jeg lasta opp filmen på youtube :o

Men sikkert like greit, siden jeg gjorde noe nytt i dag, så tok ny film:)

gjorde noe å bruke bare for å "showe" litt :)

- Må kanskje filme litt en ann gang, det ble noooe mørkt, selv for min HD mobil, hehe :P

 

"]

 

 

 

- Har foresten funnet ut nå at hvis jeg får det til bra, så er planen:

 

- Bygge framfanger av å kombinere 3bg og 3c fanger, muligens med Rline leppe også.

- Bygge bakfanger av å kombinere 3bg sedan fanger, med 3bg stasjonsvognfanger med ryggesensorleppe (uten ryggesensor)

- Kjøpe rieger sideskjørt.

 

Når jeg sier kombinere, mener jeg å "klippe og lime".

Som på bakfangeren, leppa med ryggesensor er anderledes enn den "vanlige" (se bilde lenger oppe) - Men passer bare til stasjonsvogn.. For da å få en lavere fanger, og med denne leppa, ser jeg for meg i hodet, å splitte hele fangeren fra en stasjonsvogn, og tilpasse på orginalfangeren, så den kommer lenger ned, og da montere med ryggesensorleppe, gjøre ordentlig finish og lakkere :)

Samme med framfangeren.

Sideskjørt tenker jeg er enklest å kjøpe ...

 

:)

 

Nærmer seg, regner med å begynne med hel-lakkering av bilen i slutten av mars/april, og virkelig sette liv i prosjektet!! :) :D

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 583
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

WOAH!

 

Stilig! :P Haha, jeg har faktisk til gode og sovne mens jeg sitter på pcen :P fort gjort kan jeg tenke meg.

 

Liten koblings feil på venstre lampa i taket eller? xD

 

Bedre video enn den forrige iallefall! :)

 

Hørtes bra ut med fangerene, men er dårlig i og se sånt'no for meg :P

Morro og se resultat av lakkering!

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det var noe rart med lampa i taket.. x) Men skjønner ikke hva, for det har aldri skjedd før, og det skjedde ikke etterpå heller :s x)

 

Må foresten bare legge til at hvis jeg ser tilbakestående ut, idet jeg løper for å hente mobilen, KAN det ha med at det var KLINKjyslaIs der jeg løp..! xD

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg kommet noen skritt videre med framfangeren :)

Har tilpasset 3c fangeren på 3bg fangeren, og må nå arbeide med å få skjøta de sammen, så det ser orginalt ut.

Har også brukt R-line leppa fra 3c nå, men det KAN være det blir overkill ....

 

Så til uka skal jeg få tak i noe å fylle med, som jeg kan forme ut til luftinntakene og sånn.

Hvis alt går etter planen, er tanken å lage form av fangeren, så hvis det blir suxè, kan jeg lage flere og selge :)

 

Må også få prøvd fangern på bilen så jeg får litt mer inntrykk av åssen det blir.

 

166866_10150145777936745_754306744_8368360_6092944_n.jpg

 

166866_10150145777941745_754306744_8368361_2300170_n.jpg

 

166866_10150145777946745_754306744_8368362_2162914_n.jpg

 

166866_10150145777951745_754306744_8368363_6682678_n.jpg

 

 

Som sagt, mulig det blir for mye med Rline leppa, men det finner jeg forhåpentligvis ut når jeg får prøvd den på en bil :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde Søndagen var sånn typisk 'forumdag', men det var lite respons her, gitt :) hehe.

 

Driver og funderer på lakkeringen for tiden.. Skal prøve å få tegnet skisse av bilen, og kopiere opp, så jeg kan tegne forskjellige lakkeringer :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidu :)

 

Ja, det er litt mye lys dill ...

- Når dette prosjektet blir seriøst, altså hellakkering og montering av alt nye deler til påsken (eller rundt der) - Så kommer jeg nok til å ta vekk strobene i fronten/ruta og kaanskje de på gulvet/dørene.

Men de i dørhåndtakene og interiørlyset blir :)

 

Ja, godt mulig, men det er jo ikke sÅ langt ifra, bare andre veien :) Vigeland er jo i Lindesnes, ca. 4 mil sør for Kristiansand :)

 

Har mye å gjøre på jobb og sånn, men kommer i allefall til å fortsette på fangeren på Lørdag, om ikke før! :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at samtlige av 8 bærearmer i forstillinga er meget kleine på passaten. Så jeg vet at jeg må bytte de. Gruer meg litt, da jeg ikke har for mye å rutte med for tiden, med den hærlige lærlinglønnna...

... Men gjorde noe jeg håper på et kupp i dag. Aner jo ikke hvordan kvaliteten er, men tenkte det var verdt et forsøk.

Istedet for å bruke 5-6 000 på å kjøpe komplett sett fra norsk bildelesenter, kjøpte jeg det samme fra Danmark :)

En kollega kjøpte to armer der i dag, og får en kamerat som skal til Danmark til å hente det.

 

Så jeg heiv meg på, og gav 2400 NOK for komplett sett.

 

501616964481.JPG

 

Håper det funker greit :)

 

Men mulig planen blir å EUgodkjenne den før jeg bytter, og så sette på senkesettet samtidig som jeg bytter armene, bare for å slippe og ta det av og på èn gang til i nærmere fremtid..

Får se^^

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk^^

- Ja, de er jo det :) Måtte bytte 7stk på stasjonsvogna ! :P

 

Mja, det blir litt av hvert :)

Limer, skrur fast/popper, legger glassfiber, osv osv :)

 

har ikke så alt for mye erfaring med dette, men har en far som meget dyktig! :)

 

Av erfaring har jeg dette;

"]
, som jeg gjorde når jeg var 14, sammen med minfar^^

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår