Gå til innhold

Installering av tåkelys framme i Golf 4

Ranger emnet


Gjest Fredrik_G

Anbefalte innlegg

Gjest Fredrik_G

Da har jeg bestemt meg for å installere tåkelys framme på min Golf 4. Hva slags lys er det jeg kan kjøpe og hvor kjøper jeg det? Ganske så grønn på hvordan det skal kobles og hvor bryteren skal være osv. Setter pris på om noen med erfaring kan fortelle litt!

 

Finnes de i LED pærer? Eller anbefales xenon eller halogen pærer?

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Monterte ganske tidlig tåkelys på min golf :D er veldig lett. Jeg kan anbefale deg å kjøpe HELLA tåkelys. Jeg bestilte mine fra http://www.tmtuning.com, dette er en side som i hovedsak selger orginale fabrikk- produserte deler til vag ;)

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1049

 

Her følger alt man skulle trenge for å montere. Det ensete du bør tenke på er å finne en vei inn gjennom torpedoveggen (dette er til ledningen som skal gå til lysbryteren), dette er også en ganske enkel sak ;) Når man bestiller et tåkelys- sett til VW Golf mk4 så følger det i nesten alle tilfeller med en bryter... dette er bare en trykknapp som må plaseres inne i bilen ett eller annet sted... (dårlig løsning.. )

 

Jeg kjøpte en ny lysbryter med tåkelys foran- funksjon i med at jeg ikke hadde dette fra før på min gamle bryter. Det eneste du må gjøre da er å koble deg på med èn simpel ledning bak i bryteren, jeg er ikke 100% sikker.. men jeg mener det er på pin nr. 8. Da lønner det seg å få tak i en slik kabelsko som passer der ;)

 

Når det gjeller hvordan type lys man skal bruke velger jeg å annbefale halogen, det er dette som er ment til å sitte der, og skal du montere xenon.. så er det et slit mener nå jeg..

LED passer like godt som halogen , men lyser tilstrekkelig dårligere... (har prøvd halogen, LED og xenon) ;)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår