Beinet1 Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Hei, Jeg var på EU kontroll idag med Skodaen min. Jeg fikk 2-er feil på dekk bak pga for lav lastindeks. Dekkene er merket Nokian W 165/70 R13 79T, og maks tillatt bakakselvekt er 900Kg. Hva betegner lastindeksen og hva betyr den? Er det 79 som er tallet for lastindeks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Ja- 79 er tallet for lasteindeks. Sjekk vognkortet på bilen din så står det hvor høy LI du må ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Se der ja, i vognkortet står det minimum LI på 80. Irriterende. Skiller bare 13 Kg på 79 og 80. Jeg fant forresten en del nyttig informasjon her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg