svartepetter Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Hallo. Skal kjøpe meg en ny sub, trenger litt erfaringer og hjelp ifra dere om hva som er bedre enn det andre. Kan starte med forsterkeren jeg har, det er Denne Så til hvilke subber jeg har sett litt på. Har kontaktet bladeice å hørt med de hva prisen på en Fi Btl 18er, å denne får jeg til 500 pund, så ca. rundt 5000 kroner pluss toll på rundt 1200. Den andre subben jeg har sett på er Denne. Tenker ikke å bruke mere enn 8000 kroner på ny sub, er det noen her inne som har erfaringer med noen av disse subben? funker de greit? En av grunnen til at jeg vil ha 18" er (etter hva jeg har sett) at de trenger større kasse og det passer meg utmerket da jeg tenker å få noen som har peiling på å bygge kasser til å lage den slik at luftporten sender luften opp hatthyllen. Når jeg tenker å ha kassen slik att den fyller bredden og høyden opp til hatthyllen så blir det fort noen liter. Er det noen som har erfaringer med å gjøre det slik? altså med å lage kassen slik at porten blir i hatthyllen. som jeg skrev tidligere så tenker jeg ikke å bruke noe over 8000 på ny sub, så hvis noen vet av andre løsninger som muligens funker bedre til maks 8000, så blir jeg takknemlig for tips! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 er 8000 med i kassebudsjettet? koster fort litt hvis noen skal bygge stor kasse til deg :P ville sjekka B2audio, de får mye skryt og oppnår gode resultater:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartepetter Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 er 8000 med i kassebudsjettet?koster fort litt hvis noen skal bygge stor kasse til deg :P ville sjekka B2audio, de får mye skryt og oppnår gode resultater:) Niks, 8000 for kun subben. Er jeg optimistisk hvis jeg tenker at jeg kan få en kasse til rundt 4-5 tusen? : c Så litt på b2 hd2, så ut til å spille bra! Synd prisen var litt over hva jeg hadde tenkt meg, men hvis jeg plutslig har litt ekstra penger til overs så er det mulig det blir en av de på meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Er det båndpasskasse du skal ha? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartepetter Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Er det båndpasskasse du skal ha? Har igrunn ikke tenkt på det nei, har sett for meg å ha subben i front og luftporten på toppen av kassen slik at luften kommer direkte inn i bilen. Har ikke sett noen kasser der det er slik, mulig det er en grunn til det? Tenkte noe ala Dette Er ikke så fantastisk flink til å tegne, men håper det ble forståelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 I ei bassreflekskasse er det nok ein stor fordel at bassport og basselementer spiller same veg og i same rom. Er ikkje so lurt at porten spiller i kupéen og basselementet i bagasjerommet. Du skal jo bruke haugevis med penger på bassen, so det er ein stor fordel at du bygger på rett måte med ein gang. Eg rekner med at du har skikkelig forsterker på høgtalerene framme og oppgraderer strømmen i bilen Kva slags bil skal du ha dette inn i? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartepetter Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 I ei bassreflekskasse er det nok ein stor fordel at bassport og basselementer spiller same veg og i same rom.Er ikkje so lurt at porten spiller i kupéen og basselementet i bagasjerommet. Du skal jo bruke haugevis med penger på bassen, so det er ein stor fordel at du bygger på rett måte med ein gang. Eg rekner med at du har skikkelig forsterker på høgtalerene framme og oppgraderer strømmen i bilen Kva slags bil skal du ha dette inn i? Ja, tenker å gjøre det skikkelig den her gangen. Hadde en Orion hcca 10.2 før i bilen, men denne fungerte ikke bra i bilen min, ting ristet for det meste og meste parten av lyden kom ifra bagasjeluka, denne hørte du skranglet godt selv om du satt inne i bilen, Fungerte mye bedre i bilen til en venn. Selv om han brukte en forsterker som yter halve av det min gjør og han brukte 10mm2 kabler på forsterkeren. har Denneforsterkern på to 6x9 høytalere i hatthyllen. Skal oppgradere strømmen, skal kjøpe nytt batteri frremme og ett til å ha bak. Har en gammel Mercedes 250 d, 1885 model. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg