kimandre92 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Heisann, sitter å ser på biler her, å nå sitter jeg å ser på Nissan 200 SX. Ser en del av de har Rådebank i motoren, noen som vet hva dette kan komme av? Grunner jeg vet om til Rådebank er: Feil/forlite olje Raukjøring. Noen fler grunner til RÅdebank ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 dårlig olje som skummer, for dårlig kjøling på olja, for dårlig kjøling generelt, hyrdrolock. enkelte modeller av 200SX var omtrent levert med rådebank garanti. så det er ikke så enormt uvanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimandre92 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 dårlig olje som skummer, for dårlig kjøling på olja, for dårlig kjøling generelt, hyrdrolock. enkelte modeller av 200SX var omtrent levert med rådebank garanti. så det er ikke så enormt uvanlig. Såeh, denne som har gått 190 tusen, så er det mest sansynlig bare " slitasje" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Kan vel kort si at det kommer av for dårlig dimensjonerte rådelager i forhold til effekt i lag med en ofte aktiv kjørestil med dertil manglende oljetilførsel i svingene, trimming og dpårlig vedlikehold gjør det ikke bedre heller. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 ca18det motoren er ikke dårlig, men den er kresen på olje, ikke fyld på billig skvip og ikke kjør gris hele tiden så skal du se den er bra, er som andre motorer, var vel oslo sylinderservice eller ts racing, husker ikke hvem, men en av de sa bunn delen i ca18det er "skudd sikker" med rett olje og mengde helt til en garasje trimmer begynner og ødelegge, klart det ryker når noen skal ha 400 hjul hk osv. Har hat 3 stk 200sx jeg, aldri motor tull, ene motoren hadde gått 240k med steg 2 siste årene, den går fortsatt uten problemer eller ulyder. Men jeg hører stadig om disse nissene som skal ha så høyt trykk som mulig, steg 3 osv, de skrur ofte. Var ikke meningen og "skyte" noen, men jeg har inntrykk av at det er mange garasje trimmere som snakker negativt om ca motoren. Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Jeg kjørte 3 år med min S13 med Stage 2 og 0,9 i trykk uten noe antydninger til Rådebank, byttet olje regelmessig og jeg kjørte den vel hardt 2-3 ganger på de 3 årene jeg hadde den :P Kjørt 1 år og 7000km med S14a nå på 0.9 i trykk uten problemer annet enn VVT-Hjulet Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimandre92 Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Okey, endte opp med en S13 til slutt, tenkte jeg skal bytte olje på motor, girkasse osv nå, vilke oljer burde jeg bruke, og hvilke burde byttes? har nesten akkurat kjøpt bilen, og den er litt rar i giringen, + jeg fikk en bulk i bunnpannen, så oljenivået er litt høyt i motoren nå! (godt gjort og få bulk i bunnpannen uten at den sprekker eller hva?!) Modsene på den er Stage 1 og 0,85 bar, s14 turbo? Walbro pumpe, effektanlegg, powerfilter og dump av et eller annet slag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.