Spangen Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 "Pasient": '90 Toyota Camry 2.0 GLi Problem: Clutch løser ikke ut. Feilsøking: Fant lekkasje/svetting på både clutchhovedsylinder og slavesylinder. Byttet begge disse og luftet (etterhvert som det ikke virket allikevel) både med trykk, vakuum og pumping. Resultat: Clutchen løser stort sett bare delvis ut, ikke helt. Ca. 1 av 30 ganger jeg tråkker på clutchen løser den ut som den skal, det kan vare alt fra kun et girskift til noen minutter før den er tilbake til å bare løse delvis ut igjen. Det *kan* jo være noe med selve clutchen, eller det *kan* være luft et eller annet sted ennå. Noen gode tips? Det er jo aldri noe feil med bilen ellers, så helt typisk at den skal streike når det er -20.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Satte du inn nye deler, eller brukte? Det er svært vanlig at slavesylinderen ryker, og disse får man overhalingssett til på toyota. Hvis du har satt inn en brukt er den kanskje like dårlig... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Begge deler helt nytt, koster ikke stort, så lite vits i å fikle med overhaling eller bruke tid på å montere noe som er potensielt defekt.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Akkurat... da ville jeg fått med meg en medhjelper til å skyve på utløserarmen mens en sitter inni bilen og prøver å gire. Da finner du enkelt ut om det er hydraulikken eller selve clutchen som kødder. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Da er det forsøkt å lufte enda mer, både fra hovedsylinder til slave og baklengs, og det er prøvd å skifte begge to enda en gang også. Ingenting hjelper og den oppfører seg helt likt hver eneste gang, så da tror jeg det bare er å konstatere at det trolig er noe i selve clutchen som er kaputt. Jaja, da gjelder det bare å finne noen som kan ta den jobben rimelig, jeg ligger IKKE ute i snøen på en gårdsplass og skifter clutch! :P Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Har du prøvd rett metode for lufting, nemlig å la clutchfjærene presse lufta/væska ut gjennom luftenippelen, ikke pedalen. Pump opp pedal, hold den inne, åpne nippel og slipp ut luft. Ellers er en annen fin metode å la tyngdekraften jobbe, ikke alltid det funker. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg