forgot10 Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 (endret) Hei! Jeg har letet over alt på internett (herunder Bilforumet (også...)) og finner ingen tips til hva slags chip jeg kan kjøpe til en Omega B 2.5 TD, som er billig.. jeg har bare funnet dyre chipper slik som denne: http://www.tuningshop.no/produkt.asp?id=774&meny=19&modid=164 Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne en billig chip? Kan også være brukt, og ønsker ikke å betale mer enn 3 lakner. EDIT: Hadde vært greit med "Powerbox"-varianten, med justerbare trinn slik at hvis jeg kommer over en teknisk kontroll er det bare å deaktivere den Endret November 25, 2010 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OdinA Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 trur det beste er og levere inn bilen din og få hjernen omprogramert/opptimalisert. dess uten er det ingen som kan stoppe deg langs veien og finne ut hvor mange hk du har under panseret med bare chipping for den efekten som står i vognkortet er efekten i motor og ikkje på hjul så vidt eg veit har ikkje utstyr eller kapasitet til og beslaglegge bilen din ta ut motoren for så og teste efekten i den ved optimale omgivelser bare for en liten "chip/omprogramering". og skulle dei gjere det så har du i alle fall litt valutta for skattepengene for det blir en dyr operasjon for dei. blei litt lite komma og pungtum men du får improvosere dei. Siter Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994 volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Ja, det stemmer ja, blir litt paranoid til tider ;) Hvor og hvilken pris snakker vi om til denne motoren? og forresten, jeg forstod alt, hvemtrengerkommaellermellomromfordensaksskyld ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OdinA Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Trur prisen er sånn ca 5-6 laken. Siter Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994 volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet November 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 hmmm.. Litt dyrt.. tror jeg bare venter litt da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Er ikke muligheter for at du kan bruke en trimbox fra 525TDS, så du har litt større område å kikke gjennom? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Skal chippe min Omega 2,5 td jeg også.. Har du automat eller manuell? Hvis du har automat så må du bytte kasse til sterkere AR35-kasse. Jeg har nettopp satt i AR35 i min fra MV6 så nå venter jeg bare på å få tak i en chip.. Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Jeg har manuell! Men skal sjekke litt opp ang. bilen min.. Jeg tror den er chippet, det er et sinnsykt drag i den, men er ikke sikker om det er originalt, ettersom at dette er min første dieselbil, og min første turbobil.. :) Jeg har en sinnsyk turbolyd fra 1500 - 3000 omdr. (høres ut som en buss) og hvis jeg tar inn clutchen ca ved 2500 så høres det ut som jeg har dumpventil.. (har konfilter) Er det slik originalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg