Gå til innhold

Teknisk utekontroll

Ranger emnet


MarcusN

Anbefalte innlegg

Fikk en mangellapp fra teknisk utekontroll, siden bilbeltet hadde vridd seg og jeg derfor kjørte uten. Regner med at det er enklest å bestille etterkontroll hos Statens vegvesen, men vet ikke hvor lurt det er å ta sjansen på dette. Aner jo ikke hvilken kontrollør jeg får, eller hva slags humør vedkommende er i. Er det vanlig at de ser etter flere feil enn det som står på mangellappen?

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei skal i hovudsak kun sjekke den aktuelle mangelen, men er ingen som kan nekte dei å gå over heile bilen, om dei mistenkjer noko utover det vanlige. Eg hadde eine bilen min inne hos teknisk grunna mistanke om uoriginal eksos, og dette endte med at dei gjekk over motor og understell i tillegg. Eg fekk godkjent eksosen, og elles var alt på stell.

 

Om du bestiller time, bestill så nært oppmot slutten av arbeidsdagen som råd er. Om ting er tidkrevjande, gidd kontrollørane vanlegvis ikkje sjekke meir enn naudsynt, for å rekkje heimatt.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en på et forum som hadde en 2er-Golf og ble stoppa med uoriginale lykter i år, endte med full visning hvor de oppdaget at understellsnummeret var endret, noe ikke engang eier visste om...

 

Bilen hadde også VR6-motor i stedet for originale 4-sylinderen, kontrolløren hadde vel sagt noe som at Biltilsynet også kunne telle :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei skal i hovudsak kun sjekke den aktuelle mangelen, men er ingen som kan nekte dei å gå over heile bilen, om dei mistenkjer noko utover det vanlige. Eg hadde eine bilen min inne hos teknisk grunna mistanke om uoriginal eksos, og dette endte med at dei gjekk over motor og understell i tillegg. Eg fekk godkjent eksosen, og elles var alt på stell.

 

Om du bestiller time, bestill så nært oppmot slutten av arbeidsdagen som råd er. Om ting er tidkrevjande, gidd kontrollørane vanlegvis ikkje sjekke meir enn naudsynt, for å rekkje heimatt.

Dette bekrefter mine mistanker om biltilsynet ja. Men hørtes ut som et bra tips :) Får prøve å bestille så sein time som mulig, siden bilen ikke akkurat er i topp stand..

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du dukke opp hos Statens vegvesen da? Fikk også en mangellapp på utekontroll i januar i år på eksos lekkasje og at jeg måtte "samle" ledningene til lyktene mine bedre enn hva jeg hadde gjort. Brukte 2 strips og fikk fiksa lekkasjen hos eksosfirma. Dukket så opp på Opel og de gikk over de 2 feilene og det var det.

 

Fikk beskjed av kontrolløren som stoppet meg om at han ville se litt nærmere på lyktene mine hos statens vegvesen, men rett før jeg fikk kjøre videre sa han at jeg kunne dukke opp hos dem eller et godkjent verksted som kan ta eu.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av kontrolløren som stoppet meg om at han ville se litt nærmere på lyktene mine hos statens vegvesen, men rett før jeg fikk kjøre videre sa han at jeg kunne dukke opp hos dem eller et godkjent verksted som kan ta eu.

Det var jeg ikke klar over, men det ser visst ut til at jeg må til merkeverksted uansett. Sikkerhetsbeltet har hengt seg helt opp. Kanskje de kan ta seg av etterkontrollen med det samme.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke klar over, men det ser visst ut til at jeg må til merkeverksted uansett. Sikkerhetsbeltet har hengt seg helt opp. Kanskje de kan ta seg av etterkontrollen med det samme.

 

hørtes igrunn rart ut at man kan ta det hos et vanlig verksted...trodde man MÅTTE til bt jeg....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår