Gå til innhold

har navara d40 svakheter?


coilen

Anbefalte innlegg

JA de har masse svakheter.

 

Hjullager bak, oljelekk differensial, feilkoder som ikke lar seg slette, fører til nødmodus men feil som ikke eksisterer, Elektroniske feil i massevis, 4x4 sjalte problemer(elektrisk som er for svakt og følsomt), motorproblemer, clutchproblemer, støy baki pga fjernet bakseter, mellomakselkryss, Diffsperre utsjalting.

 

Bærer dessverre preg av å være litt for mye personbil balnda inn i en bil a denne typen.

 

Skal du ha en, så pass på å finn en som ikke har vært en problembil, iallefall ikke elektronisk sett, de gode har stortsett vært bra, men så har man de som er gjengangere, de slutter ikke å gå påverksted før eier gir opp tror jeg.

 

 

Motor har hatt litt problemer de også, men er jo mye bedre teknisk enn forsgjengeren som sto i D22, som den er nært beslektet til, stort sett dieselpumpe og SCV ventilen på denne jeg har vært bort, samt noen trykksensorer.

 

skal du ha det til en arbeidsbil mer eller mindre ville jeg kanskje heller vurdert en NP300(D22)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

For å legge til et par småting..

 

Har min tredje d40 nå, en ting som har gått igjen på alle sammen er rust på taket!? Har lakka opp taka på alle mine 3.

Fikk en sær feil på dørlåsen, noe elektronikk som kosta sjorta som heldigvis Nissan tok på reklamasjon. Det startet med at hver gang jeg tok en hard venstresving så trodde bilen at høyredør var åpen. Slo på lyset i bilen og varsellampen kom på, ble bare værre og værre helt til bilen trodde døra var åpen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Vel både ja og nei. Den 2 siste tok forhandleren seg av, og på den første tok Nissan det på garanti. Han som hjalp meg da fra Nissan sa at det var lotto om en fikk de imellom eller ikke, Så han sa jeg var heldig. Mye av årsaken til rust her er den dumme kanten som er fra frontruta over på taket som er høyere en ruta. Vanligvis har biler en pakning her, men det har ikke Navaren. Så alt buss en får på ruta blir dytta opp mot toppen og treffer rett på metallet, så antar det blir mye slitasje der pga det!? Nå er det 06 og 07 modeller jeg har hatt, vet ikke om det har blitt endret på senere utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår