Gå til innhold

nøkking i bilen + ettertenning

Ranger emnet


kriss922

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mindre glad eier av en audi a3 for øyblikket.

jeg har nettopp fått en nøkking i bilen når jeg kommer i bakke eller ved mye motstand, har byttet bensin filter, kjekket bensin pumpe, skiftet lamdasonde. renset lmm, så det er en god del, er det noen som vet hva dette kan være?

 

og ett annet spørsmål, bilen min har en tildens til å skyte(ettertenne) etter dette kjedde, kan det ha en sammen heng med noe?

 

hadde blitt kjempe gla for den personen som kan hjelpe meg:)

 

mvh kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være ein coil som har tatt kveld eller holder på og gjøre det.

 

få tatt bilen igjennom diagnose scanner (vag com) for og sjå om det ligger feil inne på hjernen.

 

kan og være hull i slangen som har med veivhus ventilasjonen. skjedde med meg i fjor vinter. da fusket bilen og ettertente.

 

men diagnose scanning er første bud..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være ein coil som har tatt kveld eller holder på og gjøre det.

 

få tatt bilen igjennom diagnose scanner (vag com) for og sjå om det ligger feil inne på hjernen.

 

kan og være hull i slangen som har med veivhus ventilasjonen. skjedde med meg i fjor vinter. da fusket bilen og ettertente.

 

men diagnose scanning er første bud..........

 

ja, bilen har nettopp vært på diagnose men fant ingen feil, coilen er nettopp skiftet, og slangen til veivhuset er også nettopp skiftet. så sitter her å lurer på hva som er feil, siden jeg har skiftet det meste. men skytingen kom etter at ende rørene på bakre lyd demper ble kuttet av litt pga rust og bulker. etter de ble kappet av slik at de gikk beint ut, begynte bilen og skyte.

det er satt på ett K&N filter på bilen. men det skal jo egentlig ikke si noe på nøkking og skyting?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
ja, bilen har nettopp vært på diagnose men fant ingen feil, coilen er nettopp skiftet, og slangen til veivhuset er også nettopp skiftet. så sitter her å lurer på hva som er feil, siden jeg har skiftet det meste. men skytingen kom etter at ende rørene på bakre lyd demper ble kuttet av litt pga rust og bulker. etter de ble kappet av slik at de gikk beint ut, begynte bilen og skyte.

det er satt på ett K&N filter på bilen. men det skal jo egentlig ikke si noe på nøkking og skyting?!

 

da har bilen vært på Møller bergen:) og fikset det som trengtes, det var så enkelt som lmm som viste feil når bilen fikk motstand:)

men må skryte over møller, mer vennlige og service instilte personer skal du lete lenge etter, lenge leve møller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår