Gå til innhold

00 Audi A3 Prosjekt

Ranger emnet


jelpoole

Anbefalte innlegg

Heoi

Starter nå å bygge om anlegget i min 2000 Audi A3 1.8T Quattro.

Som Hovedenhet har jeg fra før av, det er en Alpine CDE-102Ri

Frontsettet er handlet og det ble toppserien til MB-Quart.

Enten så blir det MB bak også ellers setter jeg inn noen Alpine R elementer jeg har liggende... Skal etterhvert drives av de digitale forsterkerene til Alpine og jeg litt usikker på hva slags subber jeg skal ha, den skal hvertfall ike ta noe særlig med plass...

 

 

Jeg sliter litt med å få ut den orginale audispilleren(Consert)... Noen her som vet hvordan dette gjøres? Har kjøpt det jeg trenger av brakketer.

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er spilleren jeg skulle sette inn erklært død... Hadde blitt fuktskada av å sitte i gamlebilen som ikke ble brukt for lenge :(

 

Da ser det ut som om jeg skal oppgradere til en singel din dvd spiller fra Alpine isteden så dette blir et dyrere prosjekt enn først antatt. Litt kjiipt, men trur det blir mye kulere med en skikkelig grom spiller i bilen ;)

Endret av jelpoole
oppdatering av info

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heoi

Starter nå å bygge om anlegget i min 2000 Audi A3 1.8T Quattro.

Som Hovedenhet har jeg fra før av, det er en Alpine CDE-102Ri

Frontsettet er handlet og det ble toppserien til MB-Quart.

Enten så blir det MB bak også ellers setter jeg inn noen Alpine R elementer jeg har liggende... Skal etterhvert drives av de digitale forsterkerene til Alpine og jeg litt usikker på hva slags subber jeg skal ha, den skal hvertfall ike ta noe særlig med plass...

 

 

Jeg sliter litt med å få ut den orginale audispilleren(Consert)... Noen her som vet hvordan dette gjøres? Har kjøpt det jeg trenger av brakketer.

 

Har du fått ut spilleren din?

Hvis ikke så kan du ta deg en tur til Bilradiosenteret i Hønengata så får du hjelp der.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk den ut, men den spilleren jeg skulle sette inn hadde blit fuktskada i min andre bil, tålte ikke å sta stille i 3måneder :( ... Nå bare venter jeg på å få penger til å oppgradere til en bedre spiller, ar tenkt på 1din dvd-spillern til Alpine :)

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har nå kjøpt ny spiller. ble en Kenwood KDC6047U ( Link til info fra produsent )

 

Har ikke tatt av dørene foran ennå så har ikke fått montert høyttalere der... Noen som vet hvordan man gjør dette uten å skade dørtrekkene? Er dette noe dere eventuellt kan hjelpe meg med en dag Pål?(har forresten sendt deg pm med samme spørsmål) trenger fortsatt forslag til hvordan man kan ha en subber med litt trøkk i i bagasjen uten at den tar opp plass... Står mye på ski så trenger å ha plass til ski inne i bilen mens det fortsatt er mulig å sitte i passasjersetet.

 

på forhånd takk :)

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan går dette da? :)

Hvis du ikke har gjort det så finner du sikkert mange 12" subkasser som ikke tar allverden med plass :)

F.eks. http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10510&prodid=1819 Liten nett sub som sikkert lager noe trykk med rett forsterker!

Kjøper du A, så følger resten av rekka etter......

Ny Forsterker, ny dynamo, ny simmering.... Ny sub, ny hattehylle... Ja du skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser fin ut, men har lyst på noe annet enn kicker... Hadde det i russebilen og var ikke imponert over lyden i de...

 

Da har jeg endelig fått montert frontsettet mitt :)

Legger ut litt bilder av hvordan jeg fjernet dør-trekket og diverse bilder av høyttalere og hvordan jeg gjorde arbeidet forøvrig :) Har ikke fått spillt inn elementene enda så kan ikke gi en endelig vurdering enda, men kvaliteten var desidert mye bedre ;)

 

Esken de kom i:

DSC01682.jpg

 

Fellesbilde, sjekk størrelsen på delefilteret mot 5,25" elementet:

DSC01679.jpg

 

Nærbilde av filteret:

DSC01681.jpg

 

Mår man tar av døra er det tre svarte skruer, en i hver karm og en i armlenet, bak et deksel på armlenet finner du disse to som også må ut. så løfte dørpanelet litt og og dra ut(er noen plasthaker som må ut av spor):

DSC01688.jpg

 

Her sitter det gamle elementet:

DSC01690.jpg

 

Så et nærbilde av det:

DSC01683.jpg

 

Gammel vs. ny:

DSC01687.jpg

 

Nytt element montert, kjøpte ombyggingsringer fra tre til fireskruers:

DSC01691.jpg

 

Diskant byttet ut:

DSC01689.jpg

 

Dørside montert igjen og eneste måten å se at det er byttet elementer på er denne lille logoen på diskantgrillen:

DSC01693.jpg

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har endelig fått testet anlegget litt, kjempe fornøyd med kvalitet og styrke på høyttalerne. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte to sett på en gang slik at jeg kunne hatt det bak også...

Kan noen komme med anbefalinger på elementer som spiller på et noenlunde likt nivå? og som kan monteres bak i en to-dørs A3 uten å bruke hattehylla?

 

En ting som er viktig for meg med denne bilen er at det skal være så lite synlig utstyr som overhode mulig... jeg trenger altså tips på hvor i bilen jeg kan gjemme hvertfall to forsterkere og gjerne tips på forsterkere også, ikke noe alt for dyrt, men skal ha litt kvalitet over det også har ikke kjøpt Mb for å fore dem med signal fra en BOSS forsterker :P

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår