krokansjefen Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Har noen ett par tips om hvordan kjapt og enkelt bytte termostat på denne rusthaugen? :mekke: Er det mye jobb på denne motoren? Husker så vidt hvordan motorrommet ser ut, og minnes at den sitter litt kjeitete til. :( Tips og triks mottas med takk. p.s. Eier klager på kald bil, treg varmeeffekt, og lite utslag på temp.måler. Skriker termostatfeil for meg, men noen andre ideer? Siter Krokansjefens Harem Mazda 6 Caddy(pygmèambulanse)(konebil) Renault 5 Alpine (krokansjefen) Omega (bulkerally) Obs signaturregler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjantersj Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Ned med servo pumpa. Regner med at 1,4 og 1,9 er ganske like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Høres ut som defekt termostat ja. På noen 1.9 diesel så sitter termostaten oppe framme på blokka rett bak vannpumpa, mens på andre sitter den i selve vannpumpa. Uansett så sitter den (som regel) rett bak flensen der nedre radiatorslange går inn til motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.