Gå til innhold

Golf mk1 Cab 1.8 16v :)

Ranger emnet


BjørnarGolf

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått meg en Mk1 1980 1.8 16v :D !!!!

 

Jeg og brodern var så heldig og få et tilbud om å kjøpe en Golf mk1 cab med en lekker 1.8 16v ;)

Det var en kompis av brodern min som tipset meg, og når vi så på den kunne vi ikke la vær å slå til.

 

Den har Karman styling, front fangerern var ikke til å reddes, så den skal kjøpes ny.

Lite rust, litt i med den ene vindusvisker feste ved front vinduet.

En skjerm må skiftes ut, er helt rustet vekk.

Kalesjen må byttes.

Understell skal byttes, bremser,foringer osv.

 

Det blir er prosjekt som vi håper og få klar til sommeren.

 

 

Motoren sviver på tomgang, men ikke rent, den tenner ikke på alle sylinderne. Første pre er å få gang på motoren, og få den helt fin.

Noen tips til hvorfor den ikke tenner på alle, og at den dauer når jeg gir gass?

 

Her er noen bilder av gliset :)

 

IMG_0311.jpg

IMG_0312.jpg

IMG_0313.jpg

IMG_0314-1.jpg

IMG_0321.jpg

IMG_0322.jpg

IMG_0323.jpg

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einser Cab med KR 16v (en ekte en fra Rocco, innsug på førersiden) er ikke feil i det hele!!

 

Er den godkjent med motoren?

 

Jo takk, nei er ikke feil :) Hva mener du med "Rocco"?

 

Den er godkjent med 1.8 innsprøyt, ja. Står ikke noe om 16v. Er trommel brems bak, så tviler den er godkjent med 16v. Men det står i vognkortet at den er bygget om til 1.8 innsprøytning. Så det får holde det ;)

 

Jeg fant ut at bensinen var full i rust. Tanken skal byttes, samt alle filter. Så da bør det bli bedre. Kommer noen flere bilder senere idag, av understell ol. Blir bare mer og mer imponert over hvor lite rust det er :)

 

Akk nå er hele bakstilling skrudd av, bestiller ny tank og påfylllingsrør av P&R idag.

Alt av brems, hjullager og foringer skal byttes. Bak aksel blir pusset ned og fiffet opp med maling :)

Er bestilt polyforinger til hele bilen. Så venter egentilg bare på førjulspakker :)

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocco = Scirocco.

Vis du tenker bedre bremser etterhvert så kan eg anbefale kalipper og sadel fra 4-kantet Audi 80-90 med Rekke 5er ca 80-86 og skiver fra Golf 2 GTI som gir deg 256mm og hele rulket bake fra Golf 2 GTI. Vis du har lastentil nå så kan denne brukes ved å strekke fjæren sånn at den sperrer maks hele tiden.

 

Kan anbefale å melde deg inni http://forum.vwaudi-club.no da det er mye deler som selges der inne, og kunnskapen ligger lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocco = Scirocco.

Vis du tenker bedre bremser etterhvert så kan eg anbefale kalipper og sadel fra 4-kantet Audi 80-90 med Rekke 5er ca 80-86 og skiver fra Golf 2 GTI som gir deg 256mm og hele rulket bake fra Golf 2 GTI. Vis du har lastentil nå så kan denne brukes ved å strekke fjæren sånn at den sperrer maks hele tiden.

 

Kan anbefale å melde deg inni http://forum.vwaudi-club.no da det er mye deler som selges der inne, og kunnskapen ligger lett tilgjengelig.

 

Aha!

Takk for info, skal melde meg inn etter nyttår. Er vel ikke vits og melde seg inn nå, 400kr for 1 måned :P

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla dette åg da siden du er så godt i gang me å ta av bakaksling å diverse

 

http://www.summitracing.com/parts/PTP-22-2008/

 

Takk for tips, fult polysett er på vei i posten ;)

 

Nå reiser jeg i havet på mandag, så blir vel lite fremgang på en uke ca. Men når jeg kommer hjem venter det masse deler og snack på meg, så da skal det skrus :)

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen Bjørnar, du må ikkje lakkera rett på golvet!! Legg någe papp eller någe unna. E eg som går å rydde der inne...

Du e sikkert hjemma før meg, så opphenget te bak akselen ligge på benken.

1 døgn i saltsyra så va di goe som nye.

Di sko våre grunna å lakka, har sausa di inn me gostoff så di ikkje ruste igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår