Marita850 Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 E det typisk førr 850'a at ventiltettningan bi gåen, og at den bruka mye olje? Ventiltettninga eller toppakninga som e gåen, når han pekka nå jævli når den e kald? og får nå kvitt/lysebrunt kremgreier på peilepinn når æ peila olja, og det lukta skikkeli eksos av olja .. har nettopp bytta olje og oljefilter :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Er faktisk ikkje så vanligt det nei,men er vanligt at veivhusventilasjonen blir tett på disse.for og sjekke om den er tett,så kan du dra ut peilepinnen mens bilen går.vis det kommer en del blålig røyk eller at det er en del trykk der.Så kan det godt være at ventilasjonen er tett.Du kan og løsne påfyllings lokket (men la lokket ligge løst oppå),dra ut peilepinnen og hold tommelen tett over hullet.Er det trykk i ventilasjonen,så vil det komme opp og ut der påfyllings lokket står.er det da mye trykk,så vil lokket danse oppå ventildekselet. men ryker den blått når du starter den opp med kald motor? .Forsvinner røyken etter at motor er blitt varm? En indikasjon på at du har dårlige tettninger,er at bilen vil ryke en del når du slipper gassen og bremser giret. Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.