rikard89 Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Hadde nettopp hatt en liten service på min Audi 80 TDK hvor jeg byttet olje og oljefilter. På turen hjem gikk plutselig turtallet til himmels og jeg måtte bare kjøre bilen inn til veikanten. Skrudde av tenninga uten at noe skjedde. Bilen sto med fullt turtall i 10-15 sekunder før turtallet sank slik at motoren kveltes. Kjølevæske sprutet inn i cupeen og det ble en voldsom røyk/damp utvikling. Fikk taua bilen til et verksted og skal snart se litt på det. Noen som har en teori om hva det kan være som har forårsaket dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 mye røyk av eksosen? sikker på du ikke fylte alt for mye olje på den? kan være turboen også. som har matet motoren med olje. må vel nesten regne med total havari vist den har gått på motor olje/damp, istedenfor diesel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 sørg også for å sjekke luftfilteret ditt... Mener tett luftfilter kan forårsake akkurat dette (gjerne i kombinasjon med for mye olje på motoren). Hvis motoren bare gikk løpsk 10-15 sekunder TROR jeg det er gode muligheter for at motoren overlevde. mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Peil olja først du, så evt. juster nivået til korrekt Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Fikk fyrt igang motoren igjen. Harket litt og det kom mye svart røyk, men bilen gikk seg til etterhvert. Varmeapparatregistre gikk til helvette, så det skal byttes. Takk for helpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg