Gå til innhold

Billige bil deler fra USA!

Ranger emnet


Trygveberg

Anbefalte innlegg

Har surfet litt rundt på nett og lett etter deler til den ny innkjøpte MR2'en:)

 

Kom først over partstrain.com og lignende sider. De er billige, men har lite utvalg på merker og slikt.

 

Så kom jeg over amazon.com som jo er en kjent side for netthandel. Bildeler er superbillig der! Det står på siden at de ikke sender bildeler internasjonalt. Men så kom jeg over en side som heter shipito.com! Søkte litt rundt etter erfaringer med denne siden og det var mye positivt!

 

Siden gir deg mulighet til å opprette en adresse i USA som sender pakken videre til deg for en billig penge! 8 dollar eller noe pr pakke, + postselskapets frakttakster. Amazon sender det meste med gratis frakt så det blir ikke så dyrt til slutt:)

 

Jeg planlegger å bestille følgende:

 

EXEDY 16800 Racing Clutch Kit: 281$

Gates K050330 Multi V-Groove Belt(dynamoreim): 14$

Bosch 97068 New Water Pump: 26$

Bosch 72167 Premium Oil Filter 2 stk: 14$

Gates TCK176P Timing Belt Component Kit: 44$

Bosch (4418) FGR8DQP Platinum +4 Spark Plug, Pack of 1 4 stk: 8$ pr stk

 

Til sammen for deler ikl. frakt fra amazon: 412$

 

Kursen er nå på ca 5,85så dette blir da 2400 norske kroner tilsammen for alt dette!

 

Så blir frakten på ca 500-1000kr fra shipito.com, er vanskelig å si akkurat for det avhenger av hvor stor eske Amazon pakker det du bestiller i og vekt. Men for alt det jeg planlegger ender jeg på ca 800 på shipito's frakt kalkulator.

 

Da er vi på ca 3200kr utenom norsk moms.

 

Amazon kan sende varer som gaver, så viss du er heldig blir det ikke oppdaget at gaven du har kjøpt til deg selv, har en verdi på 1000kr eller mer. Som da gjør den momspliktig.

 

Viss du er uheldig:

 

3200x1.25=4000kr

 

4000kr for alt dette er svinbillig! Bare clutchen ville kostet 5000 i Norge! Og alt er produsert av kjente merker!

 

Jeg skal vertfall satse på å kjøpe deler fra Amazon fra nå av viss dette går som planlagt!

 

Skal si hvordan det gikk når varene forhåpentligvis er mottat:)

 

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over www.jetcarrier.com aka Magnum i Haiijllden, Østfold og postboksene dems i NJ, New Jersey, US of A? Har du sammenlignet fraktprisen de to selskapene tilbyr?

 

Jeg har brukt JC én gang og jeg har følelsen av at da er det nærmest garantert at du blir tvunget til å betale moms. :) Ellers innbillet regnekunnskapene mine meg at det ikke ville bli stort billigere med JC pga relativt høy fraktpris innad i Norge. Det er og noe som må taes med i regnestykket. For meg ble det tre frakter; TIL mailbox, overseas og norgesfrakt alt. henting på terminalen. Ber du om direkte frakt fra selger blir det bare én operasjon. Fraktforsikring er også noe å tenke på. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket priser på JC nå.. Fly frakt blir å koste ca det samme som http://www.shipito.com, men båt frakt over fjorn som tok 20 dager eller noe kosta jo bare 300kr for pakker opp til 70kg!

 

Og du sier man må betale frakt fra JC terminal og til eget postkontor her i norge, det kan for bli dyrt det.. Må prøve å finne ut om shipito.com også krever dette eller om de sender direkte. shipito tar 8 dollar elller noe sånt for forsikring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår