guran111 Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 (endret) Hei. Har bytta speedometer på min golf3 og iflg. GPSn viser det nye litt for lite, dvs. når jeg har 80 på måleren er reell fart 83-84kmt, noen som vet hvordan man kalibrerer instrumentet? Dersom det ikke er en enkel "gjør det selv" metode hvor mye må man regne med å betale for å få det justert? Hva er lov og ikke lov i forhold til bytting, det nye speedometeret viser ca 50.000km mindre enn det gamle, vil jeg få noe anmerkning på dette ved neste EU kontroll? Har fri kjørelengde på forsikringen så det burde i hvertfall i teorien være en grei sak men man vet jo aldri... Takknemlig for svar. PS! Takk til de som driver forumet, har funnet masse nyttig informasjon her. mvh Håvard Endret Oktober 24, 2010 av guran111 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Helt normalt at du har noen km i misvisning i 80km/t, ikke noe å bry seg om. Prøv heller å teste i 50km/t, det er mer relevant for daglig kjøring. Hvis du noen gang skal på Autobahn, eller andre fine veier så prøv å mål med GPS når du har 150-160 på speedometeret;) Er vel strengt tatt ikke ulovlig å bytte instrument, eller da km-teller. Men ta deg en telefon til forsikringsselskapet ditt, og gi eventuell neste eier beskjed om at det er byttet. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonnybee Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Må bytte instrumentpanel på min golf3. var det vanskelig å skaffe nytt/brukt? er det flere modeller som passer? var det dyrt? Har ringt rundt til forskjellige huggerier, men ingen treff forløpig.. Håper du kan svare. på forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg