Gå til innhold

guide b23k -> b230a?

Ranger emnet


xphenz

Anbefalte innlegg

Innsug med gasser og diverse fra A, Tenningsanslegg komplett fra A.

 

Flytt over, få justert tenning og forgasser og tut og kjør.

 

Ikke umulig at du kan kjøre emd K-tenningsanslegget på a-gasseren uten noen problemer også, men det har jeg ikke prøvd.

Husk at delene bør være fra en B230A, ikke noe annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsug med gasser og diverse fra A, Tenningsanslegg komplett fra A.

 

Flytt over, få justert tenning og forgasser og tut og kjør.

 

Ikke umulig at du kan kjøre emd K-tenningsanslegget på a-gasseren uten noen problemer også, men det har jeg ikke prøvd.

Husk at delene bør være fra en B230A, ikke noe annet.

 

hva mener du med diverse? og kan jeg røske vekk alle vacumslangene som går inn på den klokka på venstre fjørtårn?

tror jeg satser på å bruke den gamle tenninga.

hva gjør jeg med slangene til kjølevæska som går inn på k-innsuget?

 

jeg har aldri skrudd på volvo før så jeg er ganske grønn når det gjelder dette.

 

takker for svar :)

 

EDIT: er det automatchoke på 740 med A gasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Tapp av kjølevæske

* Skru av innsuget og alt av vakum og vann-slanger som går til gasser.

* Blind alt som ikke lengre fører noen ting.

* Monter a-gassre og innsug. Er usikker på om gasswire går om hverandre, i verste fall må du bytte denne også.

* Sett på strømm fra + på coil til magnetventilen på innsuget der du fester gasseren gasseren.

* Du trenger en vakumslange fra a-gasseren som går fra forgasserfoten til fordeler, og en fra innsuget som går til dingsen på pulsair røret.

* A gasseren har en varmstartsventil som sitter på innsug-siden av gasseren. Sett en drivstofflsange på den som du leder under bilen. Strøm til denne henter du fra samme kilde som den til tomgangs-ventilen.

* EGR kan du blinde.

* Siden dette er 740 må du også montere en choke-wire inn i kupeen.

 

Jeg hadde foresten også bygget om til b230a tenning med det samme. Er ofte tenningen på b230k som er problematisk... Da må du bytte fordeler til b230a fordeler, og bruke ledningene fra en b230a som går fra fordeler til tennings-modulen på fører-framskjerm. Dette er dog en operasjon du bør ha noen med peiling til å gjøre, for det krever litt mer skills å få det rett.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Tapp av kjølevæske

* Skru av innsuget og alt av vakum og vann-slanger som går til gasser.

* Blind alt som ikke lengre fører noen ting.

* Monter a-gassre og innsug. Er usikker på om gasswire går om hverandre, i verste fall må du bytte denne også.

* Sett på strømm fra + på coil til magnetventilen på innsuget der du fester gasseren gasseren.

* Du trenger en vakumslange fra a-gasseren som går fra forgasserfoten til fordeler, og en fra innsuget som går til dingsen på pulsair røret.

* A gasseren har en varmstartsventil som sitter på innsug-siden av gasseren. Sett en drivstofflsange på den som du leder under bilen. Strøm til denne henter du fra samme kilde som den til tomgangs-ventilen.

* EGR kan du blinde.

* Siden dette er 740 må du også montere en choke-wire inn i kupeen.

 

Jeg hadde foresten også bygget om til b230a tenning med det samme. Er ofte tenningen på b230k som er problematisk... Da må du bytte fordeler til b230a fordeler, og bruke ledningene fra en b230a som går fra fordeler til tennings-modulen på fører-framskjerm. Dette er dog en operasjon du bør ha noen med peiling til å gjøre, for det krever litt mer skills å få det rett.

 

Jeg glemte å tappe kjølevæske før jeg skrudde av det gamle innsuget :tannløs: nå venter jeg på pakning til innsuget, så får jeg se hvordan det går. jeg prøver med k tenninga først, er den kødden så bytter jeg. er en herjebil som jeg ga 3000 for så jeg gidder ikke koste på allverden.

 

en liten ting til: det går 2 vacumslanger inn til blokka mellom sylinder 1 og 2, den plast driten greide jeg å knekke, hva er det til?

 

takk for hjelpen, det er det mest nyttige jeg har sett her på forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å tappe kjølevæske før jeg skrudde av det gamle innsuget :tannløs:

 

Husker ikke om det er vannkanaler i innsuget, men jeg råder deg til å tørke så godt du kan der vannet har rent inn i de åpne kanalene, og så blåse inn i alle plugghull med trykkluft. Kan bli vanskelig å starte ellers.

 

en liten ting til: det går 2 vacumslanger inn til blokka mellom sylinder 1 og 2, den plast driten greide jeg å knekke, hva er det til?

 

Det er en temp-sensor som stopper aktivering av EGR på kald motor. Om du blender EGR, det røret som går bak blokka og inn på innsuget, er det bare å drite i det.

 

takk for hjelpen, det er det mest nyttige jeg har sett her på forumet :)

 

Bare hyggelig :) Ta i betraktning at jeg ikke har rørt disse motorene på 3 år, så jeg kan være litt rusten.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår