Danielsm Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 (endret) bil: opel omega B stv 2001 16v 2.2 145 hk manuell bakhjulsdrift ble byttet clutch for 3 månder siden. bilen er kunn kjørt 6000 etter clutch skifte. bilen er gådd 139000 nå. idag begynte den med et irriterende problem som jeg hadde på gammel bilen min. og det var at når jeg starta den og skulle ha den i revers så fikk jeg den ikke i revers (ja jeg tok opp reverssperra). jeg prøvde et annet gir og så revers. så kom den i revers. og da jeg rygget og skulle sette den i 1 gir så fikk jeg den ikke i 1 gir. måtte sette den i 4 gir så fikk jeg den i 1 gir etter det. og så kjørte jeg på jobb uten problemer. og da jeg skulle kjøre litt senere så tok jeg den i fri, tok på beltet og så skulle jeg sette den i 1 gir men fikk den ikke i første gir. så prøvde jeg et annet gir og så i fikk jeg den i 1 gir. men det er kunn når den står iro. ikke under kjøring at jeg ikke får den i et annet gir og men kunn når jeg står i ro. clutchen virker ikke unormal. den virker som den skal. (det er hydraulisk clutch) hva kan være problemet? :S Endret Oktober 19, 2010 av Danielsm Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Er det slik når den er varm også? Det begynner jo å bli litt kaldt ute. Du burde kanskje prøve og skifte olja selv om det ikke skal være nødvendig på manuell. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 sikker på at det ikke er luft i systemet? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 har vært på opfure her i bodø og har fått funnet ut hva problemet er. og de sa at akslingen som går igjennom clutchen er ikke nokk rengjort, så den henger igjen fordet om man trør inn clutchen. girkassen må ut og så må det rengjøres. men har garanti på clutch skiftet. så det skal ordne seg :) men takker for svar uansett. :) Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 har vært på opfure her i bodø og har fått funnet ut hva problemet er. og de sa at akslingen som går igjennom clutchen er ikke nokk rengjort, så den henger igjen fordet om man trør inn clutchen. girkassen må ut og så må det rengjøres. men har garanti på clutch skiftet. så det skal ordne seg :) men takker for svar uansett. :) Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg