proxy22 Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Hei, var på ferie en langhelg hvor bilen ikke ble brukt. Etter at jeg har kommet tilbake har jeg hatt litt startproblemer. Av og til starter ikke bilen med mindre jeg bruker startbooster. Har målt med voltmeter og det viser ca. 12 volt når bilen er av og oppunder 14 volt når motoren er i gang, stiger også sakte. Men idet jeg starter bilen faller spenningen veldig. Noe anelse om hva som kan være årsaken til startproblemene? Kan det være at jeg bare må lade opp batteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Er vel berre å lade opp batteriet det! Sjekk om det har nok væske. (viss det ikkje er vedlikeholdsfritt) Mål syrevekta viss du fortsatt har problemer Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 Har nå prøvd å lade opp batteriet, fikk start, men når jeg skulle hjem fra jobb i kveld gikk det ikke like greit. Måtte ha startkabler for å få den i gang. Og mens jeg kjørte begynte radioen å skru seg av og på, SRS og ABS lampen gikk av og på og lysene begynte til slutt å slukne, men bilen stoppet ikke. Kan det være at det bare er batteriet, eller er det sannsynligvis noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2010 Er sansynligvis batteriet. Men mål syrevekta for å væra sikker. Og er greit å måle ladinga og. Sjekk at ledningene imellom batteridynamo/jord har skikkelig kontakt Viss du veit at batteriet er gammelt, er det like greit å bytte det før vinteren! Bruker du bilen til masse småkøyring, er det greit å lade opp batteriet nokre ganger om vinteren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Okei, det kan ikke være dynamoen da? I går stoppet bilen mens jeg kjørte. Hadde ikke sjans til å få start med startkabler en gang etter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Er jo greit å måle ladingen og. (som eg allerede har skrevet) Måler du syrevekta på batteriet, finner du ut om det er defekt Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Nå har jeg byttet vannpumpe i forbindelse med en ganske stor lekkasje, sprutet vann rundt i hele motorrommet når viftereima gikk rundt. Etter det har jeg ikke hatt noe problemer med batteriet lenger. Hva i alle dager kan være årsaken til det? Synes det var litt merkelig :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg