Gå til innhold

Har satt på konfilter, hva mer må gjøres?

Ranger emnet


BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Gjelder '94 Golf 1,8 GL (90hk).

Har til nå tatt av slangen mellom luftfilterboksen og toppen på motoren, og satt på et Green Cotton konfilter. Jeg trodde at luftfilterboksen skulle ut også, men ser at det går et rør til fra nede på boksen til motoren (innsugsmanifold?).

Hva mer skal jeg gjøre? Noen snakker om å ha to filtre..

Har planer om å skaffe meg et PowerRohr, og prøve å skjerme filteret fra varmluft fra motoren.

Andre ting jeg må tenke på? Luftmengdemåler?

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den nederste slangen som går inn på luftfilter boksen er en forvarme slangen, hvis ikke jeg bommer helt da...

 

For å gi varm luft til motoren når du starter, helt til motoren er varm, se under luftfiltret i L.F. boksen, der ser du er spjeld, det velger mellom forvarmeslangen og kald luft utenfor L.F boksen, litt dårlig forklart.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Den nederste slangen som går inn på luftfilter boksen er en forvarme slangen, hvis ikke jeg bommer helt da...

 

For å gi varm luft til motoren når du starter, helt til motoren er varm, se under luftfiltret i L.F. boksen, der ser du er spjeld, det velger mellom forvarmeslangen og kald luft utenfor L.F boksen, litt dårlig forklart.

 

jeg driver og lurer på det samme her nå.

bilde fra bilen min:

 

luftfilter.jpg

den store slangen fra venstre er varmluft fra motoren, og slangen til høyre er kaldluft

 

ja, okay, hva skal man gjøre med dette opplegget hvis man hiver på et konfilter istedet for å bruke luftfilterboksen?

 

man må vel koble denne slangen med varmluft fra motoren etter konfilteret sammen med et eller annet spjeld?

 

slangen er en del større en den som blir vist i tråden Zamot viser til ser jeg..

 

har planer om noe sånt:

 

Dscf0134.jpg

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diZrupt0r

 

jeg driver og lurer på det samme her nå.

bilde fra bilen min:

 

luftfilter.jpg

den store slangen fra venstre er varmluft fra motoren, og slangen til høyre er kaldluft

 

ja, okay, hva skal man gjøre med dette opplegget hvis man hiver på et konfilter istedet for å bruke luftfilterboksen?

 

man må vel koble denne slangen med varmluft fra motoren etter konfilteret sammen med et eller annet spjeld?

 

slangen er en del større en den som blir vist i tråden Zamot viser til ser jeg..

 

har planer om noe sånt:

 

Dscf0134.jpg

 

 

Jeg hadde et konfilter montert rett på innsuget tidligere, tok da forvarmeslamgen å kveilet den bak motoren, "blindet" vakuumslangen(Den lille svarte) og tok ut L.F. boksen! Var på service med bilen hos forhandler, ingen kommentarer på undersøkelses rapporten! Dette med Luftmengde måler osv. kan jeg ingenting med, men bilen starta, gikk fint på tomgang å brukte ikke mer bensin enn før inngrepet!

 

Skal ikke påstå at dette er den beste måten å gjøre det på, men det funket for meg ivertfall

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har erfaringer med Green "Twister" filteret? Hva er forskjellen på den, og et vanlig konfilter? Har hørt at det skal komme riktig nok en snasen goooooo-lyd ut av "Twister'n" :)

 

 

Noen som har noen konkrete svar/opplysninger på det?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har noe lignende twister greia, maxflow mener jeg det het ( fra raid..? ) har egentlig ikke tenkt over hva det kan gi av effekt og lyd ( lyden er sinnsykt mye fetere enn med vanlig boks ), men det skal visst bli enda bedre lyd men konfilter, det viktigste er at det har et skjold rundt seg så det ikke suger varmluft.

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

Har noe lignende twister greia, maxflow mener jeg det het ( fra raid..? ) har egentlig ikke tenkt over hva det kan gi av effekt og lyd ( lyden er sinnsykt mye fetere enn med vanlig boks ), men det skal visst bli enda bedre lyd men konfilter, det viktigste er at det har et skjold rundt seg så det ikke suger varmluft.

 

Du har vel ikke bilder vel? :rolleyes:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

har ikke noe digitalt kamera, bare mobilen

 

Du har ordna til et slags sjold rundt om filteret, ikkesant? Gjorde du det selv? Vanskelig? Materiale? Funderer litt på nytt filter til sommeren, men får se hva økonomien strekker seg til...

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår