Gå til innhold

Crazyclomp's golf 2 oppussing

Ranger emnet


crazyclomp

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var toppen overhalt på skolen, byttet ventiltettinger også :)

Men har et lite problem: Får ikke av reimhjulet som sitter på veiven :(

Har skrudd ut de fire umbrakoskruene, men skal den store 19mm bolten i midten av også?

 

Kommer noen bilder av jobbingen med toppen senere :)

 

EDIT: Fikk av reimhjulet :) Så da blir det montering og forhåpentlig oppstart i løpet av kvelden :D

Endret av crazyclomp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en skriftlig update, rett og slett fordi jeg ikke orker å hente minnekortleseren :D

 

Ventiler er i, kammen er i og alt er strammet med riktig moment.

Men som den lille perfeksjonisten jeg er, så skal ikke ting være gjort i hastverk. Derfor har ting tatt mye lengre tid enn jeg planla.

 

Nå må jeg bare få tak i noen gjengetapper til eksosmanifoilen og finne ut hvor alle vakumslangene på forgasseren skal til. (nesten ingen som var koblet på, og slenger mangler)

Vi får se om det blir en update igjen etter jobb imorgen, og da lover jeg bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det litt mer positive nyheter er :)

Den kjøler nok til at den ikke går seg varm, men den har relativt høy driftstemperatur.

 

Kan det være termostaten som er gåen? Eller kan det være termokontakten på radiatoren som har feil celcius verdi for å koble inn viften?

 

Her er et bilde, ganske dårlig kvalitet men dere ser ihvertfall hvor høyt tempen er. Er dette høyt, eller normalt? Jeg mener selv den skal peke rett opp.

DSC00169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjørt bilen over lengre tid når jeg tok det bildet, men nå ligger den enda nærmere max :s Men det virker ikke som det er farlig. Men får bytte termostaten, så får vi se hva som skjer :)

 

Men så er det den idioiske forgasseren da -.-' Nekter å gå på tomgang og så høres det ut som den drukner.

 

Noen som vet om det finnes noen alternativer til denne gasseren? Eller noen overhalingssett noen sted?

 

Takk for svar forresten :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått problemer med clutcen. Tror det er trykkplaten som er gåen.

Men jeg har lyst på en annen motor, som går reint og ikk er dyr i drift.

 

Fant denne her http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25110402 og lurer på om dette er noe jeg kan gå for? Kanskje bygge om til turbo senere.

Noen som har noen erfaring med denne motoren? Vil den passe i min golf?

Har fått en pris på 6000 med alt jeg trenger til å få den igang og med girkasse og speedometer. Hjelp meg litt her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår