Gå til innhold

Evt hellakkering av Avensis T25 i Bergen

Ranger emnet


kml85

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

I sommer forespurte jeg pris på oppdrag som innebar en del småjobber på min nåværende Avensis T25 her i Bergen. Det det da var snakk om var flikk-lakkering av venstre bakdør, lakkering av bak-/frontfanger, kanaler, samt flikking og karosseribehandling forøvrig. Valgte å neglisjere småbunker i denne omgang. Prisen ble jo relativt anstendig og nærmet seg fort 20 kilokroner. I et slikt tilfelle begynner jo man åvurdere hellakkering, og igjen å stille seg enkelte spørsmål:

 

- Er det egentlig verdt det (vet dette er en subjektiv vurderingssak)?

 

- Vil kvaliteten på lakken være tilsvarende original (eller bedre/dårligere), og vil kvaliteten på jobben være tilsvarende original eller bedre/dårligere?

 

- Hvis ikke hellakkering, vil det da bli betraktelig tone-/fargeskille mellom nylakkerte deler og originallakkerte deler?

 

- Hva blir eventuelt prisen i denne størrelsesklassen?

 

- Hvilke lakkeringsverksted er det beste og mest nøyaktige i Bergen (foreløpig holder jeg en knapp på Bergen Billakkering)?

 

- Hvilke faremomenter er det knyttet til slikt arbeid mht bilens "levetid" og karosseribeskyttelse?

 

- Hvor mye tid går med på et oppdrag som innebærer hellakkering og utretting, samt hvilket arbeid innebærer det?

 

 

Er mange slike spørsmål som har surret i hodet denne sommeren da jeg har lyst å få bilen så optimalt beskyttet og strøken som mulig da jeg ønsker å beholde den en veldig god stund. Er en del småplukk etter forrige eier, samt steinsprut osv.

Det positive med hellakkering er jo at da tar de absolutt hele bilen, både innvendig og utvendig med utrettinger/utbedringer etc (nei, akter ikke å utføre bruktbillakkering), og totalen er vel igjen grunnen til at jeg vurderer det. Det gir en noe bedre magefølelse og mest sannsynlig en bedre helhetlig finish til slutt.

 

Jeg setter veldig stor pris på alle innspill i denne saken. Alle erfaringer og tips/råd/anbefalinger tas i mot med stor takk!

 

Mvh KML

Endret av kml85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår