nautilus92 Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hallo alle sammen. Er ganske fersk innpå her og vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, men her er den nå. Har en 96 carina ultra16v som på papiret har 116 hk, men i virkeligheten har jeg mine anelser om at den toppen har et par-og-nitti, så her lyder spørsmålet. Hvordan skal jeg få tilbake mest mulig av de gampene som skal ligge i motoren uten noen heftig trimming? har hørt at en motoroverhalling skal hjelpe, men hva innebærer en sånn overhalling? takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Begynn med en skikkelig service, gjerne med en oljeflushing, og en runde med vann i luftinntaket. Så kan du kjøred en skikkelig hardt, og etterhvert vil du nok finne en del emre hk. Forutsatt at det jeg snakker om trengs, og det gjør det ofte. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 En bilmotor slites ut, og den vil få færre hk med årene. Som sagt, en enkel, liten service kan kanskje hjelpe. Altså, bytt olje og filter, luftfilter, tennplugger, drivstoffrens over en periode, skrape litt inni fordelerlokket. Kan sikkert også bytte kjølevann og bensinfilter når du først er i slaget. Etterpå så tar du bilen ut på noen straffeturer. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Ta en Italian tune-up som gutta sier! :D Før du gjør noe annet kan du ta en komptest og se åssen det står til. Nye ringer og tetninger gjør nok susen hvis det er veldig varierende eller jevnt over veldig lave tall du får. Og når du skal kjøre inn hiver du eiermanualen og gjør det Motoman style: http://www.mototuneusa.com Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Oktober 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Var det her det var postet en tråd om noen lærlinger hos Ungdommens Motorsenter i Stavanger som overhalte en Mazda 121 eller noe lignende, og fikk ut merkbart flere hester tilnærmet original stand? Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 *g nissan micra site:http://www.evo.no / http://www.trim4eldre.com* Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg