Gå til innhold

CAN BUS vehicle ?????

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

hei. jeg prøver å lete frem rett diagnosekabel/program for min skoda oktavia tdi 2000 modell. ser at slikt fins på ebay men det står at den ikke virker med "CAN BUS vehicle"

hva er dette?

er min bil det?

vil denne her virke??:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-OBD-II-Diagnostic-Cable-Interface-KKL-Audi-VW-Skoda-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem20b22da361QQitemZ140428288865QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

hva trengs av software til denne, eller er allt inkludert. og om ikke kan vw softwaren lastes ned fra nett noe sted (gratis?)

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ingen som vet noe om dette?

 

litt snedig. i følge wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus )er obdII systemed basert på can bus. på verktøyet en kan kjøpe på ebay står det utrykkelig at den ikke kan brukes sammen med can bus men den er beregnet på obdII som er basert på can bus ...... hmm forstå det den som kan.......

 

no må de vakna eg treng nokre svar!!!!!!!

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er canbus på nyere biler etter 2005-2006 ish, avhengig av modell. Som det står i annonsen din støtter kabelen VAG-COM version 409.1. Dette er en gammel (egentlig veldig gammel!) verson, men det er pga det er uekte kabel. Software lastes ned gratis, men nyere software enn kabelen støtter vil knekke "hjernen" i kabelen pga den ikke er ekte :) Den vil fungere greit på din 2000 Mod Skoda, men med de berensninger at du ikke kan bruke den på nyere biler med CAN-bus, og gammel software. :) Til feilkoder etc er det greit nok, men når det gjelder koding, er det først på CAN-bus baserte biler mulighetene og morro kommer fram :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. finns det noe tilsvarende til den kabelen som kan brukes fullt ut på min bil? må gjerne kunne brukes på min frues 2003 passat tdi også?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kabelen fungerer nok greit nok til feikodelesing/sletting både på din, og på passaten, da ingen av disse er can-bus basserte biler. Alternativet er en ekte kabel, en Ross-tech kabel med HEX-USB+CAN. Har denne selv, men den koster litt over 3000kr i norge, og noe rimligere fra statene. Så spørs jo litt på behovet også :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kr er nog grundig i overkant av budsjett ja :scared . er litt usikker på den kabelen som jeg har linket til da selger sier den ikke passer til min bil... om det er fordi den ikke passer i det hele tatt eller om den kun kan lese feilkoder er jeg ikke sikker på. kan ikke nok om dette her skjønner jeg.....

 

men om du er sikker på at den kan lese feilkoder og kan slette airbaglamper o.l. er det vel kanskje værdt et forsøk?? på det jeg har lest virker det som om de skiller på diesel og bensin biler. virker som bensin er greit men diesel er ikke så bra..

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår