Battone Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Fjernet tanklokket helt, og det samme skjedde. Når motoren stopper så hører jeg at det kommer luftbobler i tanken, og surkling i dieselfilteret. Kan det skade å teste med å gjøre om på returslange og inn slange. Når det kommer diesel til motoren, så er det vel ikke inn slangen som er problemet, så det hjelper vel ikke å bruke sugepumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Battone Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 (endret) Ok, måtte lese meg litt opp på dette. Så nå forstår jeg dette rett håper jeg. Håper en eller annen sier ifra om jeg tar feil. Om ikke, kan noen sende meg til et annet forum, engelsk går bra.. 1. Det er ikke noe trykk i returslangen, det er dieselen som ikke blir brukt, og det "slippes" tilbake i tanken. 2. Returventilen slipper noe av dieselen ned i dieselfilteret. 3. Dieselpumpa pumper opp diesel fra dieselfilter og gjør at det hentes diesel fra dieseltanken. 4. Så problemet MÅ være i inn slangen, jeg tenker som så at motoren ikke klarer å gå lenge nok til å få opp dieselen, og fylt filteret. Hva skjer så om jeg i et øyeblikks hjernedød har byttet om på slangene? Kan det være noe slikt som har skjedd, og skader det å bytte om på disse? Endret September 26, 2010 av Battone Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Prøv å bytt dem om å test. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Battone Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Ok, så det skader ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Om det er tanklokket, så skulle den ha gått normalt når du har tatt av tanklokket. Altså, du lar det være av når du prøver å starter og lar bilen gå. Hjelper ikke dette, er det ikke det som er problemet. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Jeg var litt rask med å svare her ser jeg... Du hadde prøvd dette.. Skader ikke å prøve å bytte om på slangene nei. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Battone Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Jupp, testet det ut, så det er ikke problemet, men 2 ting til om noen vet. 1. Det er (elektrisk) fødepumpe på disse bilene? 2. Om defekt fødepumpe kan forårsake noe som dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Battone Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 (endret) Hmm, nå putrer og går "jævelskapen".. Jeg tok tak i inn slangen og blåste lenge og vel til jeg hørte gurgling.. Så gjorde jeg alt på nyy og startet og etter en god del kinning så går han nå.. Er spent på om han starter etter at jeg stopper has.. Mandagsmorgen FTW.. ;) **************** Og nå spekulerer jeg, det satt vel noe i inn røret, enten en luftboble eller noe annet.. Takker for hjelpen med å forstå systemet litt bedre. Og et tips til andre i samme møkkasituasjon må bli å ikke gi opp, selv om jeg ikke var så langt derifra selv.. '''''''''''''''''''''' Problemet kom tilbake, men nå visste jeg hvor problemet måtte ligge, inn slangen fra tank til filter.. Her fant jeg et megahull, er imponert at bilen startet i det hele tatt.. Endret September 27, 2010 av Battone Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Bra du fant en løsning på problemet da :) Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikita Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Jeg byttet diesel filter, og diverse andre filtere på lørdagen som var, gjorde ingen ting spess utenom og fylle opp med diesel på filteret før vi satte det på, ingen lufting etc trengtes. Og bilen går fortsatt som ei klokke :) ( Tror ikke det skal ha noe og si at jeg har en 2001 model....??? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Battone Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 (endret) Ikke det at du har en 2001 modell akkurat, men en eldre modell vil være mer utsatt for "slangeslitasje". Det er autolufting på min passat og. Det skal jo være så hur lett som helst å bytte dette, så jeg var maks uheldig. Derimot maks heldig som fant denne feilen før det begynte å sprute ut over hele motorrommet. Det var faktisk bare litt tøy og at slange ble bøyd i riktig retning som gjorde at det ikke skjedde.. Hullet i selve gummien var vel 3 cm langt, men heldigvis var det ikke gått gjennom det siste "tøyforsterkningen". **************** En liten rettelse, det hadde nok ikke sprutet ut i motorrommet, men jeg kunne fått stopp på en helt annen plass enn hjemme hos meg selv.. Endret September 29, 2010 av Battone Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.