bilgal86 Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Jeg har en Volvo 960 -97 som lager dunkelyder i forstillingen over humper, jeg har sjekket forstillingen, og det virker som om det er noe på innsiden av indre endeledd som lager lyd, hva kan det være, styresnekke, tannstag, foringer inni? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 sjekk stagene på stabstaget.. De er ofte involvert.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Stemmer som Kjetilr sier, de lenkstagene kan lage mye lyd hvis det er slark i dem...om du har anledning til å få bilen opp på bukk eller på en annen måte få avlastet forstillingen så drar du i disse stagene opp og ned, kjenner du slark i dem bør du bytte disse... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Få noen til å dytte bilen opp og ned foran så den fjærer. Så tar du å holder litt på disse leddene. Da kjenner du fort om det er slark.. Disse er av elendig kvalitet. Byttet 2 ganger på 40000km jeg.. Men koster lite da.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
14269 Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Jeg har også en slarkelyd der fremme. Etter at alt er byttet så er den nå lokalisert til tannstanga. Ved å presse tannstanga på v.s. opp og ned, så merker jeg en slakke. Den samme hører jeg faktisk om jeg tar i fremhjulet kl 3 og 9 (oppjekket) og presser inn og ut. Har nå mistanke om lageret som sitter i nedre ende av rattakselen. Dette er ei TRW tannstang. Skal visstnok være et repsett å få kjøpt. Eller kanskje jeg finner et lager på Abra i Trondheim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg