stn123 Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hei! Fikk skrens da jeg var ute å kjørte idag. Resulterte til At jeg fikk skrens, og at det bar utfor vegen da jeg forsøkte å rette opp bilen for å unngå å kollidere med møtende bil. Jeg og passasjer kunne krabbe uskadd ut av bilen. Bilen fikk seg en hard trøkk og er som totalvrak å regne. Bilen kræsjet inni en tilhenger, samt en parkert personbil. Jeg gikk med på at førerkortet mitt ble beslaglagt til saken var "avsluttet" Spørsmålene mine er. 1: Tror dere jeg får igjenn noe på forsikring? Jeg har har full kasko igjennom storebrand. Ulemper: Slitte dekk og sotet framruter 2: Har nylig hellakkert bil for 80k (har dette noe å si på taksten, og hvordan tror dere det går med førerkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 1.nei, lakken har ingenting å si.. 2. slitte dekk er glatt 3. hvis det vitner sier, stemmer, at du holdt høg fart.. så er ikke det spesielt lurt med slitte dekk, noe du kanskje forstår nå. 4. du skal få igjen på forsikringa listepris av en slik bil TROR jeg, jeg synser, jeg veit ikke altså.. men lurer på om det er slik det foregår, det kan sikkert noen andre som har peiling si. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Iom at du har godtatt førerkortbeslag går det nok ei stund før du i det hele tatt hører noe. Gå til politiet og trekk samtykket. Da skjer det i allefall noe. Og det har ikkenoe å bety for straffen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stn123 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Trekker jeg så kommer jo saken for retten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Vanlig misforståelse det. Hvis du trekker har politiet tre uker på seg til å sende saken til tingretten. Og det eneste tingretten gjør er å ta stilling til om politiet kan beholde kortet til saken kommer opp/avgjøres. Hva straffen og beslagstiden blir er en annen sak, som ikke avgjøres der Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stn123 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Ok, da skal jeg trekke godtakelsen. Men tror dere jeg får igjenn noe på bil? Vet ikke hvordan disse "etterforskingen" fungerer jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Hvis det kan "bevises" at dekkene var medvirkende årsak til uhellet så kan du få redusert utbetaling, sk avkortning. Kommer litt an på føreforhold Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Skal en del til at det blir avkorting. Leste for et år eller to siden en tråd her på forumet om en som hadde dratt bilen opp i høy hastighet (antakelig 160-180km/t nedover svartdalstunnelen i Oslo. Han klarte ikke svingen ut mot Lodalen, skrapte bilen bortover tunnelsiden, dundret over en rundkjøring og inn i betongelementer. Han fikk såvidt jeg husker ikke avkorting. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stn123 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 er det politiet som avgjør om jeg får igjenn noe på forsikringa? Lønner det seg å ha advokat under avhør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg