Gå til innhold

dårlig kardang

Ranger emnet


xerxes

Anbefalte innlegg

har en -72 vauhall viva som lager noen forferdelige stygge lyder fra kardangen (klokka).finner ikke ut hvor det kommer fra og det er ikke hjullager for de ble byttet for bare 2 år siden.en mekaniker mente at det kom kansje fra klokka..

noen som har ett tips ?? er det lagerne eller kan det være de tannhjulene ?

 

samme greia som jeg har i akslingen, derfor jeg skal overhale akslingen med nye pinjonglager og alle andre lager osv.min er så dårlig at det rykker så vidt når jeg kjører sakte. er vell likefør alt går til pises..;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
må en demontere hele akslingen fra bilen ? hvor mye arbeid er dette?

 

ja er nok enklest det, alt må monteres riktigt osv , fint å få noen som har gjort dette før å gjør evt og som har riktig momentnøkler osv.. og demontere bakakslinger/understell på ascona er ikkje noe problem. demonter den og evt momenthylsa i lag så slepper man så mye oljesøl fra klokka også..

 

legger en liten video så kan du høre kordan akslingen min ruller på 1.gir i friluft. hørest det noe kjent ut foresten?

 

http://s251.photobucket.com/albums/gg312/Fasefeil/?action=view&current=P9290408.mp4

 

 

får ikke mulighet til å jekke opp bilen du også da på bukker og la bilen gå på 1 2 3 eller 4 gir og filme sånn som eg har gjort?..kunne tenkt å hørt

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår