Gå til innhold

b230k til a

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

hei. jeg begynner og få problemer med min b230k, det virker som om den drukner når det er fuktig i været som det er tidlig om mårgene i disse tider, men går som den skall når det er varmt.

 

så har jeg en a gasser og innsug ligende. er det bare og hive innsuge, gasseren og allt med vakumet og gjøre og montere a gasser med innsug? eller er det noe mere? ser det er en føler eller 2 oppå innsuge til a motoren? hvordan skal de kobles?

 

og varmstartsventilen, hvordan skal den kobles? må jeg ha ledningsnettet fra en a motor?

 

 

takker for svar:)

mvh arnt olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet er mye enklere på A, så jeg tror nok det letteste er å tilpasse K-nettet.

 

Det er en ledning som skal kobles til på A, og den går til tomgang/stoppventilen, som rett og slett stenger en luftkanal i forgasseren når tenninga skrues av for å unngå ettertenning.

 

du bør og ha A-tenning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet er mye enklere på A, så jeg tror nok det letteste er å tilpasse K-nettet.

 

Det er en ledning som skal kobles til på A, og den går til tomgang/stoppventilen, som rett og slett stenger en luftkanal i forgasseren når tenninga skrues av for å unngå ettertenning.

 

du bør og ha A-tenning.

 

hvorfor A tenning? er ikke tenning tenning da?:p

ingen som kan simeg hvor jeg kobler til varmstartventilen og den føleren på gasseren, den har 2 koblinger, og så er det en på innsuget med 1 kobling,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor A tenning? er ikke tenning tenning da?:p

ingen som kan simeg hvor jeg kobler til varmstartventilen og den føleren på gasseren, den har 2 koblinger, og så er det en på innsuget med 1 kobling,

 

Bytt om tenning å ledningsnettet ,k motoren har bendix tenning om jeg husker rett coil å tenningsmodulen i eit å tom fordeler.Kryr vel av a ledningsnetter overalt å betaler ikke mangekronene for det.B230a innsung ,fordeler,tenningsmodul,å en coil kansje en annen gasswier så er det gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt om tenning å ledningsnettet ,k motoren har bendix tenning om jeg husker rett coil å tenningsmodulen i eit å tom fordeler.Kryr vel av a ledningsnetter overalt å betaler ikke mangekronene for det.B230a innsung ,fordeler,tenningsmodul,å en coil kansje en annen gasswier så er det gjort

 

nå har jeg byttet til A gasser, kjører med k ledningsnett og tenning, funker gull det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår