stevieg Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Har bestilt meg en del diverse deler (sideskjørt, bakfanger osv) fra USA. Totalt ble dette rundt 30k NOK,-. Noen som har peiling på om staten skal ha moms/tollavgift eller lignende? Isåfall, sånn ca. pris på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Tror muligens bildeler er tollfritt, men momsen skal de uansett ha, + at speditøren skal ha litt for å ordne saken for deg. Momsen er som kjent 25%. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Som Magnul sier er momsen 25%. Du betaler moms av totalsum inkludert frakt. Posten, DHL og de vanlige tar omtrent 150kr i gebyr, mens enkelte andre bikker over tusenlappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Du får nok en regning på rundt 7000,- og får håpe de IKKE bruker UPS for de skal ha ekstra gebyr for å levere på døren. Sikkert minst 500,- pga store pakker. Beste fraktfirmaet jeg har erfaring med er USPS som ikke tar ekstra gebyr, er veldig raske og er alltid mye billigere en konkurrentene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stevieg Skrevet September 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Du får nok en regning på rundt 7000,- og får håpe de IKKE bruker UPS for de skal ha ekstra gebyr for å levere på døren. Sikkert minst 500,- pga store pakker. Beste fraktfirmaet jeg har erfaring med er USPS som ikke tar ekstra gebyr, er veldig raske og er alltid mye billigere en konkurrentene Får jeg denne regningen i ettertid? Er det må det betales før det sendes videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Når jeg har bestilt deler fra usa pleier jeg å få regningen på avgiftene noen uker etterpå. I mitt tilfelle har varene blitt sendt med ups, som har lagt ut for avgiftene, og jeg får dermed en regning fra dem. Pleier å gå ca 14 dager. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 7, 2010 Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Mens enkelte andre transportører vil ha betalingen før du får varene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Når de sender med UPS må man betale frakten der og da. Og etter noen uker kommer enda en faktura pga de leverte den på døren. Er ganske irriterende, selv om jeg IKKE vil ha det levert på døren. Derfor foretrekker jeg USPS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Har du dårlig tid, er UPS konge. Da slipper man problemet med at pakka blir liggende i tollen, og surne. Ellers funker vel alt, uansett. Fikk akkurat en pakke fra USPS, den hadde brukt to-tre uker fra USA og hit. Gikk heldigvis fort når den kom inn i Norge, til en forandring :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg