christianwilbers Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Hei, Jeg trenger ny motor i min Audi 80. Motoren som sitter i er en 1,8 SF med god gammeldags forgasser. Er det greit å sette inn en PM (monopoint?) om jeg bytter over forgasser? Lurer på om toppen er annerledes, eller om jeg får problemer med å flytte over den mekaniske bensinpumpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 (endret) Dette går fint, men bruk innsuget, eksosmanifold og downpipe fra SF-motoren. Keihin-forgasseren passer ikke på monopoint-innsuget, og eksosmanifold/downpipe på PM-motoren er elendig med tanke på flow. SF og PM har nøyaktig samme blokk, hullet til bensinpumpa er blendet med et lokk på PM-motoren. Endret August 30, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianwilbers Skrevet August 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Tusen takk for hurtig og oppklarende svar Quattro73! Da blir det motorkjøp på Ebay :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Tusen takk for hurtig og oppklarende svar Quattro73! Da blir det motorkjøp på Ebay :-) Handle motor på ebay :confused: Hva blir frakten på da? Det finnes mengdevis av brukte motorer i Norge. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Motorkjøp i utlandet bør vel iverksettes med litt sjeldnere saker enn en Audi80-motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg