olsen1988 Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 jeg prøvde idag bindersmetoden etter bilen min har stoppet, det blinket først en gang, så tre ganger, så en gang, så tre ganger. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hva dette betyr? bilen starter av å til, men stopper plutselig. triller jeg nedoverbakke slokker motorlampa. bilen er en omega 2.5 v6 cd automat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 og bindersmetoden er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm For det første bør den blinke ut "12" (blink - blinkblink) 3 ganger først. Deretter kommer kodene, også repetert 3 ganger. Slik du forklarer det skulle det tilsi 13. Som du ser i lista i linken (feilkoder for motronic) skulle 13 tilsi lambdasensoren. Det stemmer svært dårlig med at motoren din stopper. Da stemmer det bedre med 31, som er veivakselsensoren. Prøv å blinke ut en gang til for å være sikker. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Stemmer i med Magnul. Får du feilkode 13 betyr det ingen signal fra Oxygensensor, og det vil bare resultere i svartrøyk når du kjører. Fikk den koden på Astraen min, og den ble det svartrøyk på når jeg dro på, men bilen gikk bra. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsen1988 Skrevet September 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 det var luftmengdemåleren som var def, kostet bare 4000:s men fikk den til 1000 brukt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg