Gå til innhold

Billig lakkeringssprøyte el lignende?

Ranger emnet


Willypolly

Anbefalte innlegg

Hvis ikke det er mye du skal lakke så ekke sprøyte vits... f.eks speiler eller sidelister eller frontleppe, går fint med GOD sprayboks som er blanda på lakkverksted med GOD dyse... Men skal det store flater, kjøp ei grei trykklufts lakk sprøyte... I hvertfall litte dyrere enn biltema :rolleyes:

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...ser ut til at jeg må kjøpe meg trykkluftskompressor da...

 

Så et spørsmål om sandblåsing/punktsandblåsing.

 

Hvordan fungerer dette egentlig? har aldri sett det har blitt gjort, men har funnet ut at jeg bør gjøre det på rustangrepene.

 

Noen som kan forklare meg hva det er? og hva trenger jeg, i tillegg til kompressoren? sand?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Willypolly

Er forresten DETTE en ok kompressor for "hobbybruk" lakkering og punktsandblåsing?

Trur den blir litt liten, men vil nok gå akkurat, Har en 24L 1,5 hk og den klarer akkurat ikke å holde på trykket med sprøyte(ikke-biltema-komp.)

Står 210l/min på den og biltemasprøyta skal bruke ca 120l/min så jeg trudde det ville gå men.

Husk at du ikke skal ha mer enn 3-4 bars ab.trykk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen du kan låne kompressor hos? Mange som kjøper og bruker den til å lakke/sandblåse/what ever og så blir den stående.. Hvis du ikke har planer om å lakkere i flere år fremover så er det jo den billigste løsningen..

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

Har du ikke noen du kan låne kompressor hos? Mange som kjøper og bruker den til å lakke/sandblåse/what ever og så blir den stående.. Hvis du ikke har planer om å lakkere i flere år fremover så er det jo den billigste løsningen..

 

Har ttenkt den tanken ja. det er nok det smarteste, bare jeg finner en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår