Willypolly Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Synes sprayboks-lakkering blir litt for dårlig, men har ikke noe kompressor eller noe sånt. Så jeg lurte på om noen vet om noen billige og bra lakksprøyter som på en eller annen måte lakkerer jevnere enn en sprayboks, uten at jeg må ut med en tusenlapp for en kompressor.. Any ideas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 så en elektisk lakk sprøyte en gang.. men ifølge det jeg har hørt så er dette bare waste.. alt for mye svinn osv... du må nok skaffe deg en kompressor og ei sprøyte.. viss det skal bli noe særlig gang i sakene.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Ok. Bare lurte siden det bare er småsaker og detaljer jeg har behov for å lakkere... noen andre som har sett noe smart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Jeg har også tenkt litt på dette i det siste. Lurer på å kjøpe meg en billig lakksprøyte til kompressor noe sted. Eller en sånn liten til hobbybruk med liten elektrisk kompressor. Noen som kan si noe om hvor bra dette funker, funker det å kjøpe billige sprøyter etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgX Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Hvis ikke det er mye du skal lakke så ekke sprøyte vits... f.eks speiler eller sidelister eller frontleppe, går fint med GOD sprayboks som er blanda på lakkverksted med GOD dyse... Men skal det store flater, kjøp ei grei trykklufts lakk sprøyte... I hvertfall litte dyrere enn biltema :rolleyes: Siter *-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt? x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P. x-1997 Peugeot 106 Rally x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 dem har noen sprøyter på http://www.gasolin.no som ser bedre ut en biltema koster vel rett rundt 500kr vist jeg ikke tar helt feil.. tror det ville blitt bedre en boks uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 hmm...ser ut til at jeg må kjøpe meg trykkluftskompressor da... Så et spørsmål om sandblåsing/punktsandblåsing. Hvordan fungerer dette egentlig? har aldri sett det har blitt gjort, men har funnet ut at jeg bør gjøre det på rustangrepene. Noen som kan forklare meg hva det er? og hva trenger jeg, i tillegg til kompressoren? sand?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Er forresten DETTE en ok kompressor for "hobbybruk" lakkering og punktsandblåsing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Willypolly Er forresten DETTE en ok kompressor for "hobbybruk" lakkering og punktsandblåsing? Ja, den er nok helt kurant til småarbeider. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Så en kompressor til 999 spenn på Europris :D 24 liters tank... Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Willypolly Er forresten DETTE en ok kompressor for "hobbybruk" lakkering og punktsandblåsing? Trur den blir litt liten, men vil nok gå akkurat, Har en 24L 1,5 hk og den klarer akkurat ikke å holde på trykket med sprøyte(ikke-biltema-komp.) Står 210l/min på den og biltemasprøyta skal bruke ca 120l/min så jeg trudde det ville gå men. Husk at du ikke skal ha mer enn 3-4 bars ab.trykk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Har du ikke noen du kan låne kompressor hos? Mange som kjøper og bruker den til å lakke/sandblåse/what ever og så blir den stående.. Hvis du ikke har planer om å lakkere i flere år fremover så er det jo den billigste løsningen.. Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by kroffer Har du ikke noen du kan låne kompressor hos? Mange som kjøper og bruker den til å lakke/sandblåse/what ever og så blir den stående.. Hvis du ikke har planer om å lakkere i flere år fremover så er det jo den billigste løsningen.. Har ttenkt den tanken ja. det er nok det smarteste, bare jeg finner en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Jeg vet at Clas Ohlson har sånne små lakksprøyter til modeller o.l.. disse må da egne seg ideelt til flekking osv... Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg