Gå til innhold

Mulig å oppdrive lister til 240 GLT ??

Ranger emnet


TurboVolvo

Anbefalte innlegg

Tja, jeg har selv vært ute etter litt forskjellige detaljer og deler til 240 i det senere og fått erfare at slett ikke alt er så lett å få tak i som jeg hadde trodd.

 

Hos Volvo-forhandler har jeg fått høre at enkelte lister ikke lenger kan leveres nye. Og når det gjelder høggere, har jeg vært innom en liten håndfull forskjellige på begge sider av grensen sørpå - og det ble en aldri så liten "aha-opplevelse" å se at det var nesten blåst for 240er. På de få bilene jeg fant, var det ikke noe jeg hadde bruk for. Dette var min erfaring, og andre kan være heldigere eller vite bedre hvor de skal lete. Men jeg tror likevel vi her har et "tegn i tiden"...

 

Ser man seg om i trafikkbildet for eksempel i sørlige deler av Sverige, er det langt færre 240er å se enn før. Ikke så merkelig med tanke på at de siste ble laget i 1993 og at 240 heller ikke lenger var noen bestselger de siste produksjonsårene. Men det har på en måte vært lett å ta disse allestedsnærværende og svært holdbare bilene "for gitt" og tro at de "alltid" kom til å være der.

 

Så det er forlengst på tide å ta vare på fine og spesielle eksemplarer - og ta for all del vare på en GLT! Hvilken årsmodell er det, forresten?

 

Selv fant jeg omsider et høyst brukbart utvalg og mye av det jeg trengte i Östersund, en temmelig stor by en del lengre nord i Sverige. Lenge før jeg fant fram, så jeg at 240 og andre gamle modeller var langt vanligere enn lengre sør. Så da var det muligheter. Men vi får se hvor lenge det varer.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår