Gå til innhold

V-maxx coilovers.

Ranger emnet


Boyka

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestilt meg V-maxx Justerbart senkesett til min Corsa B.

 

http://www.v-maxx.no/WS/index.php?main_page=product_info&cPath=1_20_466_63_64&products_id=58

 

Eneste settet jeg har funnet som ikke koster shorta og er senker helt til 120mm. og bak.

 

Det jeg lurer på om dette er gode saker?

 

Har Brock B5 på bilen nå (14x8 bak og 14x7" fremme.m/ 195-45) )

 

er noen centimeters klaring bak, og knappe 1-2 cm fremme. vil jeg trenge spacer?

 

(tenker da det er greit og skaffe _før_ jeg begynner så jeg ikke står der og må handle/få det laget.)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gni det inn, men se her:

http://www.partsandretards.no/webshop/category/5805

;)

 

Når jeg senket bilen fikk jeg ikke plass til felgene, siden de har for høyt innpress og tar borti demperen med innerkanten. Jeg ville ha prøvd uten spacere først og se om det går. Spacere får du kjøpt på Biltema (hvis du ikke trenger skikkelige saker). Kommer helt an på innpress på felgene dine og.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gni det inn, men se her:

http://www.partsandretards.no/webshop/category/5805

;)

 

Når jeg senket bilen fikk jeg ikke plass til felgene, siden de har for høyt innpress og tar borti demperen med innerkanten. Jeg ville ha prøvd uten spacere først og se om det går. Spacere får du kjøpt på Biltema (hvis du ikke trenger skikkelige saker). Kommer helt an på innpress på felgene dine og.

 

Takker for link!

 

Ser at ingen av de til prisen senker mer en 65mm.

 

Dette jeg har bestilt senker jo helt til 120mm. :) så tror ikke det er så ille til prisen.

 

Får prøve uten først da vis de selger det på biltema, da er det jo ikke noe stress! :) takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er godkjent til 65, men senker 120. Tviler på at V-maxx er godkjent ned til 120:) Uansett, gleder meg til å se bilder av Corsaen!:)

 

Ah. Ja det er jo noe også. står vertfall ingenting oppgitt på v-maxx sine sider. :)

 

Skal legge ut bilder av bilen når det er montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Vmaxx på en A3 8P jeg hadde for en stund siden, blir neppe å kjøpe samme merke igjen. Var dårlig kvalitet og slett kjørecomfort i forhold til de dyrere settene :)

Jeg opplevde at en festebrakett knakk av demperen + mye knirking/gnisselyder av 2 av demperne. Forhandleren sluttet å selge av dette merket pga dårlig kvalitet og service fra produsenten, så du bør tenke deg litt om før du evt kjøper ;) Jeg fikk pengene igjen og gikk for et noe dyrere sett som jeg ikke angrer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått det montert nå. sliter med feil spissing så får gi en konklusjon når det er fikset og alt er på stell. skal på kontroll snarest!

 

Den ble sinnsykt mye tøffere vertfall.!! så jeg er meget fornøyd!

 

Her er noen bilder.

 

69547d1283655232-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-senkacorsa.jpg

 

69548d1283655244-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-imag0553.jpg

 

Er noen cm klaring. helt perfekt :)

 

Edit :

har kjørt litt nå. fått stilt det litt bedre. er ca 7-8cm klaring fremme (Front-bakken) Bilen er stiv, men skulle hatt justerbart der også. siger en del med folk baki desverre. men det går til nøds.

 

om kvaliteten er god har jeg ingen anelse på siden jeg ikke har testet noen andre justerbare senkesett en vmaxx . :-)

Endret av Boyka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrudd det til bunns foran og bak? har du mer å justere på coiloversene?

 

så flott ut dette :) fedt med lav corsa :D

 

Nei den er godt oppskrudd fremme og bak :P

 

var bare 2.5cm bakkeklaring først så har måttet heve den til slik det er nå. og da var det forsatt over 3 cm og skru på demperene.!

 

Ja er ganske rått! utrolig mye og si for utsende!

 

ett nytt bilde :

 

69610d1283874214-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-imag0558.jpg

 

68593d1281580472-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-imag0524.jpg

 

Lite bilde av anlegget i bilen også ! litt uten om normalen, gulvet er hevet med 10 cm! :) er noen kg med utstyr der.

Endret av Boyka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette :)

 

Du må bare komme med mere bilder - takk ! :D

 

hvilke felger ruller du rundt på? RH cup ? 8 x 14" foran og bak?

 

Det er Brock B5. 8x14 bak og 7x14 fremme! :)

 

Her er ett bilde av demperen slik det var når bilen var veeeldig lav. måtte ta av skvettlappene pga de traff asfalten. :P

69654d1284048943-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-imag0545.jpg

 

Her er ett bilde av frontsettet jeg har. (diskant ved dørhåntaket og 5.25" mellomtone/bass . (Polk Audio MM5251.)

66163d1274826921-prosjekt-billig-lyd-corsa-b-imag0344.jpg

Det er sagd hull og tilpasset dørtrekket! (ikke ferdigt på bildet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår