OpelAsconaBpw Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 hei! har nettopp byttet motor i min 740. byttet fra B230 ET til B230 FK har litt problemer med oppstarten, den går bare på 3 sylindrer og får tilbakeslag inn til innsuget.. kan det være fordeleren/tenning? er det noen andre som har erfart med samme problem? takker for all hjelp og svar:volvsmile OBS! (tittelen var bare for å få oppmerksomhet til denne tråden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Sjekk at svinghjul og register står riktig om de har vært av. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet August 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 hehe.. ja har vert av med det, registre står rett. men svinghjulet:D er ikke sikker på om det står rett, tenkte at det kunne stå ein vei. med de styre pinnene osv. kan noen forklare meg litt om hvordan svinghjulet skal stå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 14, 2010 Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 Om du setter motoren i ØDP kompresjonstakt på cylinder 1, og tar ut starteren, så skal du se/kjenne på svinghjulet at det mangler 2/3 "hull" der hvor starteren sitter mot svinghjulet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet August 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 ok.. har et svinghjul fra en ET motor på. vet ikke om d gjøre noe? en kompis av meg greide å knekke en skruv på svinghulet fra FK... satte på innsug, eksosmanifoild, turbo osv fra ET siden det var ET el.nett men vet ikke om det har noe å si? det er bare blokk som er fk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg