Gå til innhold

Ingen gnist, 1994 2.0l bensin, Løsning: Coil!

Ranger emnet


supreme

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var innom butikken her om dagen og når jeg skulle hjem igjen ville ikke bilen starte. Fikk den taua hjem og har begynt å se litt på den.

Har funnet ut at den ikke gir gnist!

Det skal ikke være pluggene(nesten nye og ingen gir gnist)

Tennkabler er også nesten nye, og gir riktig ohm på test.

 

Har reprasjonsbok(bentley pdf) og har ohmet og sjekket volt på coil også. Alt ser ut som er riktig. Eller

Det jeg egentlig lurer på er om det er noe måte å sjekke om den gir høyspent før tennpluggene? eks ut av coil.

 

Fordeler lokk ser også greit ut, og rotor går rundt.

 

Og hvor sitter tenningsmodulen på denne bilen?

 

Dere pleier å være flinke folkens, så regner med dere hjelper meg her også;)

Endret av supreme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ingen gnist da heller gitt. Da prøver jeg å bytte coil, har fått pris på 450 hos høgger. Får håpe det er denne da, neste bakover blir vel tenningsmodulen, og denne er vel svinedyr!?

 

Ikke noe mulighet å teste om coilen er i orden uten å ha vagcom?

 

Coil og tenningsmodul er en enhet på disse dessverre :)

Ikke kjøp brukt, da kan du heller sjekke om den Biltema selger stemmer med ditt serienummer, ca. samme pris.

 

Såvidt jeg ser i Vagcom er det ikke mulig å sjekke status på Coil på disse bilene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje ikke tenningsmodulen jeg mente men selve styringsenheten, boksen med elektronikk som sitter øverst til venstre. Har hørt denne også kan gå og da blir det ofte dyrt.

 

Verger meg litt for å kjøpe coilen til 1000 i tilfelle det ikke er det. har mekonomen noe penger tilbake hvis det ikke funker;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår