siikhead Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Hei, Har skiftet toppakning og reg reim på en vw caravelle 2,4D, og holder på og skru dette sammen. Finner OT merket på veiven,det er greit. Finner merke på kamaksling hjulet på høyre siden av bilen,men ingen merker på toppen? Er en slags kant som stikker ut på toppen hvor jeg har satt merket og kan da turne motor helt fint rundt. Er det noen som kan bekrefte att merket er på rett plass? Legger med ett par bilder. [/img] Mvh Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 hehe, det er ingen timing merke på kammen på 2.4(AAB), for å time det så må du ut med topp dekselet, skru ut drevet på kamakselen på diesel pumpe siden og lås den med en plate, spør meg om du lurer på noe mer for jobber med 2.4 diesel og 2.5tdi motorene hværdag Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siikhead Skrevet August 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Takk for svar. Men det derre skjønte jeg ikke helt.. Så merket som er på kamdrevet over diesel pumpa har ingenting og si? Kan du forklare litt nærmere hvordan jeg stiller inn kamakslingen(må ha det inn med teskje helst:D . Mvh Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Skru av toppdekslet, skru av drevet på kammen til dieselpumpereima. Da ser du på kammen at det er ett stort spor. Låse kammen med ei plate som passer. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siikhead Skrevet August 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Det hjalp:D Tusen takk til dere begge to,da blir det forhåpentligvis oppstart i morgen! Mvh Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siikhead Skrevet August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Da har jeg fått "start" på bilen,men den fusker og jager noe voldsomt på tomgang og røyker som bare det! Har mistanke om att jeg har bommet med reimen på diesel pumpen. Noen som vet hvordan jeg finner det ut? Mvh Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siikhead Skrevet August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Har kanskje funnet ut att det kan være denne slangen her,se bilde.[/img] Altså jeg finner ikke noen ledninger på motor som er "ledig" som skal inn på dynamoen. Mener og huske svakt att jeg løsnet en ledning derfra + att mutteren er løst skrudd på, sikkert av meg. Mvh Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siikhead Skrevet August 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Lurer fortsatt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 fjusker pga du ikke har justert diesel pumpa, den hvite slangen skal på luft filteret et sted helt på venstret sidet rett ved luft filteret, den ledningen vet jeg ikke hvor den skal, MEN hvis turtallet ditt funker og batteri lampa ikke lyser så trur jeg det skal gå bra Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg