tersomme Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Heisann,,, Jeg og en kompis har en liten diskusjon på gang, spørsmålet er om det lønner seg å ha en stor eller liten turbo ved konvertering av en BMW 316 til turbo,,,, Jeg mener at en liten turbo burde være det beste, da man får raskere oppspoling og mindre lag,,, bør jo ikke ha høyere en 0,6 bar`s trykk på den motoren uansett,,,, tar jeg helt feil??? Mitt forslag er garret T25 turboen fra foreksempel nissan S13 T3/T4 turbo fra ford blir vell for stor,,, kanskje T3 er helt og, så man har litt å gå på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaRKooN Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 en t-25 fra s13 måter lett 0.5 - 0.6... De tåler værtfall 1bar! Tror ikke det funker så bra med mer enn 0,4 i trykk på den motoren... SKal stempler byttes eller er det samme komp. som før? :rolleyes: Siter [86]Toyota supra turbo MK3 Subaru impreza Wrc rc bil :-) [x]BMW E30 ___________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by HaRKooN en t-25 fra s13 måter lett 0.5 - 0.6... De tåler værtfall 1bar! Tror ikke det funker så bra med mer enn 0,4 i trykk på den motoren... SKal stempler byttes eller er det samme komp. som før? :rolleyes: Har en kompis som har en S13 og han skrudde trykket opp til 1 bar med T25, den røk. Slik jeg oppfatter det da vil jeg ikke skrudd ladetrykket høyere enn 0.8-0.9 Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Det er ikke trykket som tar livet av en turbo. Noe av det dummeste jeg ser på turbo annonser er f.eks: " God for minst 1,5bar !! " Hvor høyt ladetrykk turboen er god for kommer helt an på motoren den står på. Gang ønsket effekt med 1,2 og få tak i en turbo som leverer luft nok til ca det hk tallet. Selvfølgelig også da med et eksoshus som passer motorstørrelsen. Hvis målet ikke er så altfor mye over 200hk, så vil nok en t25 fra en sx passe bra. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Å ta ut over 200 hk av en 316 er vell ikke det lureste man kan finne på.... har vell planer om et sted mellom 180-190 hk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Den motoren har vel rimelig høy kompressjon, så trykk bør du være forsiktig med. Sjekk kompressjonen til motoren først. Tror ikke du bør lade noe mer enn 0.5bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Sist jeg hørte noe om de 4-sylindra motorene til bmw så var det at de ikke var så holdbare.. Men det vet dere sikkert om allerede :) Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg