Gå til innhold

ABS og feilsøking?

Ranger emnet


Rdy4Audi

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har et problem med min Audi A6 1,8T 2001 model.

ABS-lyset er kostant på. Kort tid etter oppstart begynner det å blinke i kjørecomputeren. Da kommer det 3 beeps og den beryktede varsellampa frem.

Har kjørt vag-com og da viser den at rotasjonsmomentføler (duo sensor for esp) som er gåen.

 

Feilkode er altså: 01542 G202 Defective.

 

Denne delen finner du under passasjersetene bak. Sitter midt i...

Ellers så er det ingenting annet som kommer opp.

Kan jo også nevne at håndbrekk lyset også er kostant på, men dette kom etter hvert. Så tror ikke dette har noe med ABSen å gjøre, men jeg kan jo ta feil.

 

Er det noen som har hatt noen erfaring med akkurat dette og om jeg må bytte denne sensoren eller om det kan være andre ting som gjør at akkurat denne feilmeldingen kommer opp?

 

Det som er ekstra surt at Møller skal ha 9500 kroner for denne lille faens masseproduserte magnetiskeføleren. Noe som jeg syns er i overkant mye penger for noe slikt.

 

Alle tips tas godt i mot, takker på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har du funnet ut noe om dette?

Jeg har samme problemet på min 99 2.5 TDI...

Håndbrekk-varsellampa lyser i stedet for kjørekomp og abs lampa lyser konstant...

Har ikke kjørt Vag Com ennå men ser ut til at det kan være samme feil på min som på din da...?:S

Jeg var hos Møller i Elverum og der sa de at det kunne være styreenheten for abs, det hadde de vært borti før...

Pris på dette var 10 lapper ++ :(

"No guts-no glory"

 

99 A6 2,5 TDIQ Avant

96 Passat 2.0 GT Variant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut noe om dette?

Jeg har samme problemet på min 99 2.5 TDI...

Håndbrekk-varsellampa lyser i stedet for kjørekomp og abs lampa lyser konstant...

Har ikke kjørt Vag Com ennå men ser ut til at det kan være samme feil på min som på din da...?:S

Jeg var hos Møller i Elverum og der sa de at det kunne være styreenheten for abs, det hadde de vært borti før...

Pris på dette var 10 lapper ++ :(

se om det sitter et rele under plata over pedalene med en 10 amp sikring i .Det kan være at sikringa er gåen .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nei har ikke funnet ut noe stort enda, men det haster noe i granskauen jævlig nå. Skal på EU-godkjenning i januar. Tipper det kan bli dyrt.

Har lest litt om at Lmm kan slå ut på abs`en hvis den er gåen.

Så tenkte jeg skulle sjekke ut detta litt kanskje.

Har jo installert green luftfilter på bilen og da uten å kjøre med resirkventil.

Fin lyd, men kan være skadelig da for luftmegdemåleren og turbo....

Det med håndbrekket kom en tid etter.

 

Skal få se litt etter den sikringen, Micromidas. Hadde jo vært veldig deilig om det kunne være noe så enkelt.

Endret av Rdy4Audi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er problemet fikset!

Dagen før eu-godkjenning også, hehe!

Problemet var hele tiden selve esp-styre enheten...

Kjøpte ny på Norsk Bildelesenter, kostet meg ca 3000 kr (brukt). Mens Møller skulle ha 19000 kr, noe som er helt for jævlig spør du meg.

 

Switcha enheten med den ny innkjøpte, måtte kode enheten med vag-com, så måtte jeg kalibrere systemet ved å kjøre donauts på en større parkeringsplass.

Følte meg passe teit da jeg holdt på da trafikken rundt parkeringsplassen var stor...

 

Bare send en mail hvis dere lurer på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår