Gå til innhold

Oppgradere frontsett, hva skal jeg da ha?

Ranger emnet

SilvrBlue

Anbefalte innlegg

Kjører nå et Peerless 6" frontsett som jeg har hatt i et par år og et par biler.. På tide med no med litt mer trøkk i da bassen fra DY9812 overdøver det meste..

Forsterkeren er en Kicker KX200.2 som driver disse, men jeg kan vel få mer ut av den forsterkeren. (Burde jeg hatt en annen forsterker også?)

Bilen er en Opel Astra 93 modell, så jeg har vel egentlig begrenset med plass til montering. Vinduene stoppes allerede av høytaleren når de rulles ned, så blir enten bygge ut ettellerannet, eller kjøpe no slim..?

Anbefalinger ønskes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du spille høyere, er mer forsterker-watt veien å gå ja, ikke nødvendigvis at et høyttalerbytte vil hjelpe noe som helst på volumet...

Og du satte fast høyttalerne i monteringsringer? Stadig noen som ikke tenker på dette, og da blir det ihvertfall et vindusproblem å sette inn hva som helst, egentlig.

2036_phonocar_3_813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur jeg gainen opp mer, blir ikke lyden særlig bra lenger. Da tenker jeg vel at jeg må ha et sett som faktisk tåler de 200w som forsterken kan klare å gi? Eller er det feil tenkning?

Forsterker: http://www.starandmoonlight.net/?p=productsMore&iProduct=192

... Ventlitt.. Ser jo nå at den kjører 100w på 2 kanaler, og 200w brokoblet. Den klarte å drive et kicker ES 12" element en gang i tiden og da hørtes den kraftig ut. Vel, kanskje hive meg over en forsterker også med det samme. Anbefalinger?

Monteringsringer er på plass, men blir fremdeles for "grunt" til å få ned vinduene helt, derav bygge ut.. :)

Sikler på dynabel igjen: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_160&products_id=1832

Passende frontsett i 2ohm?

Endret av SilvrBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider